کد خبر: ۴۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸
اغلب مدیران صنعت برقی که هم اکنون عضو انجمن‌ها و تشکل‌های علمی شده و سرمست از فتح این قله‌های افتخار گشته اند، نه تنها در دوران مدیریت خود موفق نبوده که در وظایف فعلی محوله هم درمانده اند چه اینکه بخواهند جای دیگری را آباد کنند. سندروم عضویت در انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف پدر مملکت را درآورده است و مدیران برقی برای کسب القاب دهن پر کن، وقتشان را بجای تمرکز بر وظیفه اصلی، در مجامع دیگری صرف می‌کنند که صرفا منافع شخصی شان را تامین می‌کند.
سرویس صنعت برق نیوز: نتایج انتخابات هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور که منتشر شد، عجیب به فکر فرو رفتم که چرا دغدغه مدیران صنعت برقی ایران عضویت در این انجمن شده و برایش درگیر لابی‌های شدید و سفارش و ... میشوند. از اینکه صنعت برقی‌ها اکثریت را گرفته اند خوشحال باشیم یا ناراحت؟

"سندروم عضویت در همه جا" باعث شده تا مدیران ما بجای تمرکز بر وظیفه اصلی خود درگیر حضور در انجمن ها، کارگروه‌ها و ... شده و با افتخار بگویند وقت سر خواراندن نداریم!

خیلی از افرادی که هم اکنون برای عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران رای آورده و سرمست از فتح این قله افتخار شده اند، نه تنها در دوران مدیریت خود موفق نبوده که در وظایف فعلی محوله هم درمانده اند چه اینکه بخواهند جای دیگری را آباد کنند.

یادم هست حسن غفوری فرد یک وقتی بیش از ده سمت مهم کشوری و عضویت در هیئت مدیره‌های مختلف داشت که فقط استاد دانشگاهی اش به تنهایی باید ۷۰ درصد وقت کاری اش را پر میکرد. در آن شرایط برای یک تصمیم گیری ساده بیش از دو ماه باید در نوبت می‌ماندیم.

سندروم عضویت در همه جا پدر مملکت را درآورده و انگار افتخاری است که یک نفر همزمان در چند جا سمت داشته باشد! برای همین است که اغلب انجمن‌ها و تشکل‌های برقی از کارکرد اصلی خود افتاده اند، چون توسط تعدادی مدیر گرفتار، قبضه شده و همین امر موجب افول شدید انجمن‌ها و تشکل‌ها شده است.

همین الان شما درخواست جلسه با اعضای هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران دهید ببینید اصلا فرصت دیدار آقایون را پیدا می‌کنید؟ وب سایت این انجمن را زیر و رو کنید ببینید خروجی بزرگترین تشکل علمی ایران چیست؟ یک نامه بزنید ببینید چقدر طول می‌کشد پاسخ بگیرید؟ به انجمن بگویید میخواهیم از همایش ما حمایت کنید ببینید از شما چه می‌خواهند و چه همکاری‌ای با شما میکنند؟ اما تا دلتان بخواهد برای اعضایش لابی و فرصت بهره مندی از رانت‌های مختلف و گرفتن فرصت‌های مدیریتی بهتر وجود دارد.

همه ادعا می‌کنند که از ما خواسته اند در این انتخابات شرکت کنیم و احساس تکلیف کرده تا به قطار توسعه علمی ایران بپیوندیم. وب سایت تمامی انجمن‌های علمی و تشکل‌های متعدد صنعت برقی را هم چک کنید تقریبا وضعیت مشابهی دارند و در همه آن‌ها افرادی وجود دارند که دهه هاست در آنجا چنبره زده و حاضر به دل کندن از آن نیستند. قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم که اینجا‌ها صادق نیست و اغلب آن‌ها را تا مرگ در این تشکل‌ها خواهیم دید.

پیشنهاد می‌شود وزارت نیرو ممنوعیت عضویت یک مدیر در بیش از سه انجمن یا تشکل را تصویب کند تا مدیران برقی ما فرصت کنند در لابه لای جلسات بیهوده غیرضرور به وظایف خود هم برسند. تمام ذکر و فکر مدیران برقی حضور در مجامع دهن پرکنی شده است که تنها فایده اش رشد شخصی شان بوده، اما به قیمت ضایع شدن وقت و هدر رفتن امکانات صنعت برق.

تمرکز بر یک شغل و پست را جدی بگیریم و تلاش کنیم بجای بهره برداری اسمی از ظرفیت‌های مختلف به اثرگذاری بیشتر برسیم. اگر نمی‌توانید از این منصب‌های دهن پر کن دل بکنید لااقل اجازه دهید جوانان و افراد پرانرژی بیایند و جور شما را بکشند. اگر بجای تمرکز بر وظیفه اصلی خود هر روز درپی دیده شدن بیشتر بوده و مدام به کسب افتخارات سهل الوصول فکر می‌کنید خود را به یک پزشک روانشناس نشان دهید.

نباید رای دهندگان اجازه دهند عده‌ای که منافع شخصی شان را بر جمع ترجیح می‌دهند امکان حضور در این فضا‌ها را یابند و با مطالبه گری از آن‌ها بخواهند به وظایف خود عمل کرده و گزارش عملکرد دهند.
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
5
مرحبا وافرین از تحلیل زیبا و کارشناسانانه ما در جامعه کنونی نیاز به اینگونه تحلیلها داریم هر چند کو گوش شنوا
پاسخ ها
خسته برق
| Iran (Islamic Republic of)
حرص و ولعی که در مدیران برقی وزارت نیرو افتاده تمامی ندارد و آنها می خواهند تمام سمت ها را اشغال کنند. حتی به کارگروه های درون شرکت خودشون هم رحم نمی کنند و هرجا دو نفر بخواهند تصمیمی بگیریند اینها هم باید باشند تا بگویند تصمیم ها با نظر کارشناسی آها گرفته می شود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
4
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید، واقعا بودن بعضی از این افراد نه تنها منفعت نیست بلکه لابی ها و باندهای زیادی رو ایجاد می کند که ضرر می رسانند.

مثلا ... هنوز بعد از بازنشستگی در حال خدمت است و دست از خدمت گزاری برنمیدارد.
الان دبیر انجمن ... است
عضو انجمن مهندسی برق و ...
یا در همین کنفرانس بین المللی برق چه افرادی جز کمیته داوری اند.
بعضی از آنها حتی چکیده یک مقاله را نمی توانند بنویسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
3
مملکتی که از سر تا تهش را آدمهای اشتباهی برای مسؤولیتهای اشتباهی تشکيل داده است. اين همه تحرک اضافی و غير طبیعی که به هيج دستاوردی منجر نشده است. يکی می شود مسؤول ساخت پارک علم و فن آوری پرند و روی کامیون آهن خريد و فروش می می کند. يکی مدیر عامل بزرگترین شرکت ... خاورميانه بوده و سیری ناپذیر است. حتی اگر بپرسيد IEEE چیست نمی داند ولی ول کن معامله نیست و با آن بی سوادی واضحش هر کمیته و کارگروهی را که فکرش را کنید اشغال کرده است. آخر سر هم آنکه سرش به تنش می ارزد کوله بار سفر به دیار غربت را چاره خلاصی خود می يابد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
2
مدیران صنعت برق تاب تحمل یک مجموعه مردم نهاد را ندارند در همین انتخابات با تمام فشار و تبلیغات خواستند این انجمن را زیر سلطه خود داشته باشند کسی نیست به اینها بگه چه گلی به سر صنعت برق زده اید که الان دنبال کنترل این انجمن هم هستید؟ خیلی تاسف باره مدیران عوض اینکه خودشان را از این مجموعه ها بیرون بکشند بزور واردش میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
2
مدیران صنعت برق دوست دارند خودشان بپزند خودشان بخورند و خودشان هم از غذا تعریف کنند. تحمل نقد دیگران را ندارند انجمن ها را مثل خیلی نهادهای داخل صنعت از معنی و مفهوم ساقط کرده اند مثلا ۱۰ نفر از ۱۲ نفر از صنعت بقند که هر روز در جلسات بی سر و ته کنار هم تو توانیر میشینند بدون هیچ نتیجه و عایدی برای مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
1
1
بیچاره این دو استادی که گیر آدمهای حرفه ای با زد و بند عالی خواهند افتاد اونها هم اگر نبودند عجب دورهمی بیستی میشد فقط تخمه و کشمش رو از شاخه ... و ذغالش و بقیه مخلافات را از شاخه ... تامین می کردند هر دو شاخه هم که نماینده دارند الحمدالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
2
سلام مرحبا من سال هاست اقایان را می شناسم و پیگیر برخی فعالیتهای انها هستم
واقعا خروجی ندارند نه برای صنعت و نه برای دانشجویان ، عملا برای هیچکس فقط خودشان که عنوانی دهن پر کن داشته باشند.
بدون رودروایسی بگویم حتی وقت خودشان را می گیرند
اصلا هزینه های خودشان را نمی توانند دربیاورد و فقط چشم بر روی چند کنفرانس سطح پایین دارند که به واسطه رابطه قبلی غفوری فرد گردن شرکتهای توزیع و برق منطقه انداخته اند که باعث حیف و میل بیت المال می شوند
ضمنا مطابق دستور العمل وزارت علوم انجمنهای علمی، هیات مدیره فقط دو دوره می توانند عضو هیات مدیره باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
2
جز بهترین خبرهایی بود که برق نیوز طی سال های اخیر کار کرد. واقعا جا دارد که در این خصوص بیشتر کار شود. اینها تنها بخشی از همه آنچه است می باشد. عضویت در کارگروه ها و کمیته های متعدد درونِ صنعت نیز عملاً سیستم را بسیار لخت کرده است. مشکل بزرگ کشور عدم دانش مدیریت در بخش های مختلف می باشد. وزیر می خواهد تا سطح انتخاب مدیرعامل توزیع نظر دهد. معاون وزیر می خواهد تا سطح معاون شرکت توزیع نظر دهد. دیگر بماند از مدیران پایین تر. مشکل در عدم دانش مدیریتی در مهندسانِ مدیر صنعت برق می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
1
آقای مهندس همایون حائری معاون محترم وزیر نیرو هم ی روز باید بازنشسته بشوند
اگر الان فکر نباشند کی می خواهند به فکر بعد از بازنشستگی خودشون باشند نیروگاهی مثل نکا چقدر می خواهند بفروشند که چقدر دریافت کنند که بعد از خصوصی سازی برقی که نرخ 2تمام شده آن 20 تومن بر کیلووات ساعت تمام می شوند بعد از خصوصی سازی 70 تومن بر کیلووات ساعت بخرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
1
شما سمت های مدیران توانیر در کمیته های داخل وزارت خانه و بیرون آن را ببینید واقعا در مقابل یک فرد آشنا به اصول اولیه مدیریتی بذارید قطعا به فشل بودن این مدیران و این جمع ها اذعان خواهد کرد. مدیران فقط فکر می کنند هر چه دایره نفوذشان را بیشتر کنند یعنی مهمند و دیگران را مجبور به ساکت خواهند کرد.
صنعت رانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
1
برق نیوز، ممنون میشم جسارت به خرج بدید و اینم مطرح کنید که اکثریت مدیران صنعت برق و حتی کارکنان چطور موفق به دریافت مدرک تحصیلی اونم در مقاطع ارشد و مخصوصا دکتری می شوند؟!
مدیر پایگاه اینکه جسارت نمیخواد
در دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل می پردازند و بعد هم با آزمون و پایان نامه موفق به کسب درجات عالیه می گردند.
اینکه دانشگاه ها در اعمال قوانین و مقررات کوتاهی می کنند مشکل از مدیران برقی نیست. اما اگر مدیران برقی اقدام به دادن رشوه و یا در اختیار قراردادن اموال و امکانات تحت اختیار به دانشگاه ها برای بهره براری شخصی نمایند و این فرایند اثبات شودغیرقانونی است اما آنقدر راه برای منطقی و قانونی جلوه دادن این اقدام وجود دارد که عملا امکان اثبات غیرقانونی بودن آن وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
1
کلاه سر خودمان نزاریم و اجازه ندهیم یک باند قدرت دیگه به باندهای قبلی اضافه بشه
خودمان به افراد کم مایه اجازه بروز می دهیم و جلوی لابی گری و زد و بندها را نمی گیریم و چند سال بعدتر همین افراد کم مایه با رانت های ناشی از موقعیت های فعلی می آیند و صنعت برق را با تصمیمات مدیریتی خود به گند می کشند. اینها دو بار که رای بیاورند و توی این جلسات حضور یابند ضمن رسیدن به مرحله خودباوری در مقام علمی، خود را محق هر پستی می دانند و تلاش می کنند تا با ظاهر سازی در ان جایگاه قرار گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
1
محل برگزاری این انتخابات انجمن کارفرمایی شرکت های توزیع برق بوده لذا از حق میزبانی استفاده کرده اند و رای آورده اند. به خوش خلق بیچاره هم رای نداده اند
مش حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
مدیر ما که عاشق جلسات خارج از اداره است و روزی نیست که به بهانه یک جلسه در استانداری یا فرمانداری و... ویا به بهانه رفع مشکل در بقیه ارگان ها جلسه نداشته باشد. وقت سر خاراندان هم نداره به قول شما و هر ایشون رو میبینیم یه عده ملیجک هم باهاشن و دارند برایش به به و چه چه می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
تا وقتی همه ما این جور رفتارها را قبول می کنیم و اجازه بدهیم هر جور خواستند رفتار کنند ابن روداری ها ادامه دارد. زنگنه گفت تا جاییکه مردم تحمل کنند فشار می دهیم. اردکانیان هم تا جائیکه ماها تحمل کنیم فشار می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
1
برگزاری جلسات راحتترین کاره
کارشناسان باید کار کنند و مدارک و اسناد و امارها را اماده کنند و فقط آقایون در جلسه از روی انها بخوانند این سخته؟ بجاشون دکتری میگیرند بجاشون مقاله می دهند بجاشون پاورپوینت اماده می کنند بجاشون نمودارسازی می کنند و اینها فقط حرف می زنند و پول می گیرند و مسئول حرفهاشون هم نیستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
2
مقاله بسیار خوب و تحلیل عالی
مشکل اصلی مشکل فرهنگی مردمان ماست که فقط به اسم و رسم رای می دهند نه برنامه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار