کد خبر: ۴۰۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳:۴۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۰
پنل‌های خورشیدی Bifacial یکی از جدیدترین تولیدات در صنعت سیستم‌های خورشیدی است. بر خلاف سلول‌های مونو، سلول‌های Bifacial از هر دو طرف به نور حساس هستند و و از سطح زیرین نیز نور را جذب می‌کنند.
سرویس انرژی های تجدیدپذیر برق نیوز : سلول‌های خورشیدی دو طرفه طوری طراحی شده اند تا نور از هر دو طرف به آن وارد شود. سطح جلویی سلول مشابه باسلول‌های خورشیدی معمولی واستاندارد است، که مهمترین تفاوت آن ساختار سطح پشتی آن‌ها است. به جای اینکه تمام سطح پشتی را با یک سطح آلومینیومی بازتابنده بپوشانیم، از یک شبکه انگشتی (Finger Grid)  استفاده می‌شود تا اجازه دهد نور خورشید به سطح پشتی برسد. 
معرفی پنل‌های Bifacial
 
به طور معمول، مواد سیلیکون مورد استفاده برای سلول‌های خورشیدی Bifacial بایدکیفیت خیلی خوبی داشته باشند، به طوری که بار‌های الکتریکی تولید شده در نزدیکی سطح پشتی می‌توانند هنگام تولید به سمت "امیتر" در سطح جلویی  بروند. این طرح  نیاز به استفاده از مواد شفاف محصور کننده (شیشه) در دو طرف ماژول‌ها دارد.
بهره وری پنل‌های Bifacial:
افزایش بهره وری تاحد زیادی به روش نصب بستگی دارد، اما استفاده از  پنل‌های Bifacial به طور متوسط ممکن است راندمان را ۶ تا ۹ درصد  در مقایسه با پنل‌های معمولی بیشتر کند.
تولیدکنندگان پنل Bifacial :
بسیاری از تولیدکنندگان پنل خورشیدی یک یا چند پنل Bifacial تولید کرده اند که تعدادی از آن‌ها به همراه ویژگی شان را می‌بینید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار