کد خبر: ۴۰۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی بدون نیاز به آب و قابلیت تنظیم ارتفاع با توجه به عدم هم سطحی ماژول‌ها در نیروگاه‌های خورشیدی توسط پژوهشگران دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد.

به گزارش برق نیوز، علی محمد فتوحی، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش گفت: این طرح جزو برنامه‌های همکاری بین دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش و شرکت توزیع برق استان مرکزی است.

وی هدف از ساخت این ربات را تمیز نگه داشتن صفحات خورشیدی به منظور ایجاد حداکثر رنج بازدهی و افزایش طول عمر صفحات با توجه به عدم هم سطحی ماژول‌ها در نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد و افزود: در این ربات همچنین جهت کاهش هزینه‌های شست‌وشو و کاهش مصرف آب از روش‌های تمیزکاری بدون آب استفاده شده است.

مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش تصریح کرد: طراحی و ساخت این ربات حاصل تلاش دو ساله امیرحسین احمدی و بهنام نحیفی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تفرش، علیرضا اکبری و یونس ملکوتی‌خواه فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه تفرش به سرپرستی  مجتبی پیشوایی و محمدرضا میوه اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار