کد خبر: ۴۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
معاون راهبری تولید برق حرارتی با تأکید بر عزم جدی برای رفع محدودیت تولید، از رفع ۶۲۰ مگاوات محدودیت تولید در نیروگاه­‌های کشور خبر داد و افزود: در مجموع هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت رفع محدودیت یعنی در حدود توان تولید ۳ نیروگاه سیکل ­ترکیبی در نیروگاه­‌های کشور وجود دارد که با هزینه‌­ای اندک می‌توان آن را برطرف کرد.
به‌گزارش برق نیوز،معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: امروز متخصصان و سازندگان داخلی در بخش­‌های مختلف نیروگاهی دارای توانمندی­ بالایی بوده و کالا‌های تولید داخل توان رقابت با تولیدات کشور‌های پیشرفته را دارند.
 
"عبدالرسول پیشاهنگ" در بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا، با تقدیر از عملکرد این نیروگاه در بخش ساخت داخل، اظهار داشت: رویکرد نیروگاه نکا در زمینه ساخت داخل موجب مباهات است، در اینجا فعل خواستن به‌درستی صرف شده و هر کاری که اراده شود به فعلیت می­رسد.

وی با اشاره به توانمندی سازندگان داخلی و کیفیت برتر تولیدات داخلی در مقایسه با کالا‌های مشابه خارجی گفت: رونق و شکوفایی ساخت داخل نیازمند توجه و حمایت همگانی است. امروز متخصصان و سازندگان داخلی در بخش‌­های مختلف دارای توانمندی­ بالایی هستند و کالا‌های تولید داخل توان رقابت با تولیدات کشور‌های پیشرفته را دارند.

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اضافه کرد: می‌بایست از طریق فرهنگ­‌سازی، نگرش عمومی به مصرف کالا‌های خارجی را به نفع تولیدات داخلی اصلاح کرد، در این صورت و با اعتماد به توانمندی نیرو‌های متخصص داخلی می‌­توانیم تهدید تحریم را به فرصت شکوفایی اقتصادی و قطع وابستگی از بیگانگان تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر عزم جدی برای رفع محدودیت تولید، از رفع ۶۲۰ مگاوات محدودیت تولید در نیروگاه­‌های کشور خبر داد و افزود: در مجموع هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت رفع محدودیت یعنی در حدود توان تولید ۳ نیروگاه سیکل ­ترکیبی در نیروگاه­‌های کشور وجود دارد که با هزینه‌­ای اندک می‌توان آن را برطرف کرد.

پیش از آن نیز، محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه نگا گزارشی از فعالیت­‌های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در ارتباط با طرح­‌ها و پروژه‌­های بهسازی، تعمیرات و بهره‌­برداری از واحدها، بازسازی و ساخت داخل قطعات، احداث آب‌شیرین‌­کن SWRO، تعمیرات اساسی واحد ۲ و میان‌دوره‌­ای واحد‌های ۳ و ۴ بخاری و گازی ارائه کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار