کد خبر: ۴۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
Digsilent یک نرم افزار تحلیل سیستم قدرت پیشرو برای استفاده در تجزیه و تحلیل سیستم‌های تولید، انتقال، توزیع و صنعتی است. این سیستم محدوده کاملی از عملکرد‌ها را از ویژگی‌های استاندارد گرفته تا کاربرد‌های بسیار پیچیده و پیشرفته شامل انرژی بادی، تولید پراکنده، شبیه سازی بی درنگ و نظارت بر عملکرد برای تست و نظارت سیستم را پوشش می‌دهد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز،
قابلیت‌ها و امکانات نرم افزار دیگسایلنت
دیگسایلنت چیست؟

Digsilent یک نرم افزار تحلیل سیستم قدرت پیشرو برای استفاده در تجزیه و تحلیل سیستم‌های تولید، انتقال، توزیع و صنعتی است. این سیستم محدوده کاملی از عملکرد‌ها را از ویژگی‌های استاندارد گرفته تا کاربرد‌های بسیار پیچیده و پیشرفته شامل انرژی بادی، تولید پراکنده، شبیه سازی بی درنگ و نظارت بر عملکرد برای تست و نظارت سیستم را پوشش می‌دهد.


استفاده از آن آسان است، کاملا با ویندوز سازگار است و قابلیت‌های قابل اعتماد و انعطاف پذیر مدل سازی سیستم را با الگوریتم‌های پیشرفته و یک مفهوم پایگاه داده منحصر به فرد ترکیب می‌کند. هم چنین با انعطاف پذیری آن برای تهیه فایل آغازگر و تعامل، دیگسایلنت برای راهکار‌های کاملا خودکار و ادغام شده در کاربرد‌های کسب وکار شما مناسب است.

انتقال قدرت

شبکه انتقال در حال حاضر تحت یک تغییر عمده قرار دارد تا به طور قابل اطمینان مقادیر فزاینده منابع غیر قابل کنترل را سرویس دهی کند. Digsilent مجموعه کاملی از قابلیت‌ها را برای مطالعه سیستم‌های قدرت بزرگ به هم پیوسته و پرداختن به چالش‌ها و نیاز‌های تازه ارایه می‌دهد.

توزیع قدرت

تکنولوژی‌های مختلف فازی مانند اتصال زمین تک سیم، دو فاز، یا سیستم‌های سه فاز کلاسیک، نیازی را برای مدلسازی سیستم توزیع قدرت چند فاز ایجاد کرده اند. Digsilent ویژگی‌های مدل سازی جامعی برای مطالعه انواع شبکه‌های الکتریکی ارایه می‌دهد.

سیستم‌های صنعتی

برای اطمینان از تداوم تولید و ایمنی پرسنل، بهره برداری مناسب از شبکه‌های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. Digsilent مجموعه وسیعی از کارکرد‌های متناسب با نیاز‌های کاربران صنعتی ارایه می‌دهد.
تولید قدرت

قابل اطمینان بودن و بهره وری، ویژگی‌های ضروری یک نیروگاه برق هستند. Digsilent ابزار بسیار خوبی برای تجزیه و تحلیل همه اجزای تولید برق ارائه می‌دهد.
 

تولید پراکنده
پدیده‌های سیستم‌های قدرت مانند جریان‌های قدرت معکوس، افت و ازدیاد ولتاژ، سطوح خطای متغیر و بارگیری تجهیزات برخی از چالش‌های ناشی از تولید پراکنده در سیستم‌های الکتریکی هستند.

انرژی‌های تجدید پذیر

Digsilent قابلیت‌های لازم برای انجام مطالعات پیچیده برای ادغام تولید انرژی تجدید پذیر به شبکه‌های توزیع، انتقال و صنعتی را فراهم می‌کند که امروزه یکی از مسائل کلیدی در برنامه ریزی و تحلیل شبکه است.

دیگسایلنت Station-Ware

DIgSILENT Station-Ware یک سیستم مدیریت تجهیزات متمرکز برای تجهیزات اولیه و ثانویه است. امروزه تعداد زیاد تنظیمات جداگانه برای رله‌های عددی نیاز به مدیریت دقیق دارد تا منجر به کارکرد قابل اطمینان شود. شبکه‌های متشکل از دستگاه‌هایی از تولید کنندگان مختلف می‌توانند برای بخش IT مشکل ساز باشند.

هر تولید کننده نیاز به نصب نرم افزار منحصر به فرد خود دارد. Station-Ware یک برنامه تحت وب کاربر پسند و چند کاربره است که نیازی به نصب از سوی مشتری ندارد. همه تنظیمات در یک قالب مستقل از تولید کننده‌ها ذخیره شده اند، قابلیت پی گیری تغییرات در تنظیمات ارایه شده است، قابلیت مدیریت اسناد گنجانده شده است، و داده‌های تنظیمات بین نرم افزار تنظیمات رله اختصاصی تولید کننده و PowerFactory مبادله می‌شوند.

به منظور برآورده کردن فرایند‌های کسب وکار مربوط به تجهیزات الکتریکی و تنظیمات حفاظت، Station-Ware قابلیت تعریف گردش کار خاص شرکت را فراهم می‌کند.

کاربرد‌های Station-Ware (مدیریت تجهیزات)

در Station-Ware، تجهیزات را می‌توان در یک سلسله مراتب تعریف شده توسط کاربر که شامل مکان و دستگاه‌ها است به طور کامل مدیریت کرد. ویژگی‌های سفارشی را می‌توان برای هر کدام از تجهیزات با توجه به الزامات شرکت تعریف کرد. تجهیزات را می‌توان با یک کلید منحصر به فرد برای پیوند دادن Station-Ware به دیگر سیستم‌های مدیریت تجهیزات شناسایی کرد.

حق دسترسی را می‌توان مطابق با حوزه مسوولیت یک کاربر در سلسله مراتب تجهیزات اعطا کرد. توپولوژی Station-Ware برای اتصالات اولیه و سیگنال امکان اتصال دستگاه‌های الکتریکی برای تشکیل یک شبکه را فراهم می‌کند.
مدیریت تنظیمات حفاظتی

Station-Ware تمام تنظیمات مربوط به دستگاه‌های حفاظتی را ثبت و ذخیره می‌کند. دامنه وسیعی از مدل‌های دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شود. مدل‌های دستگاه تعریف شده توسط کاربر را می‌توان به راحتی ایجاد و وارد کرد. مدل‌های دستگاه شامل گروه‌های مختلف تنظیمات، کنترل محدوده، شرح و واحد‌های اندازه گیری هستند.

ارائه بی کم و کاست مقادیر تنظیمات نشان دهنده نرم افزار اصلی به طور صادقانه است. گردش‌های کاری که تنظیمات حفاظتی را اداره می‌کنند خاص هر شرکت هستند و تعریف این گردش کار به طور کامل قابل تنظیم است.

اعلامیه‌های پست الکترونیکی را می‌توان بر اساس رویداد‌های گردش کار تنظیم کرد. همه تغییرات در رابطه با تنظیمات، دستگاه ها، و مکان‌ها در یک رد ممیزی ذخیره می‌شوند. داده‌ها به یک شکل ضد دستکاری ذخیره می‌شوند، که برای ردیابی و پاسخگویی ضروری است.

فرایند‌های کسب وکار

فرآیند‌های کسب و کار را می‌توان در Station-Ware تعریف کرد. این فرایند‌ها می‌توانند شامل چندین وظیفه مجزا برای ایجاد یک نمایش گردش کاری دقیق باشند. هر نوع فرآیند می‌تواند با یک چرخه عمر گردش کار کاملا قابل تنظیم همراه باشد.

فرایند‌ها و وظایف می‌توانند به دستگاه‌ها و تنظیمات متصل شوند تا همبستگی را نشان دهند. نمونه‌هایی از این فرایند‌ها شامل نگهداری، راه اندازی، تست‌های محافظت چرخه، و ایجاد برچسب تخلیه الکتریکی غیر عادی هستند. فرآیند آخر را می‌توان در Station-Ware با استفاده از اسکریپت ها، گزارش ها، و چرخه‌های حیات فرآیند تخلیه الکتریکی غیر عادی اجرا کرد.

پارامتر‌های برچسب گذاری محاسبه شده تخلیه الکتریکی غیر عادی را می‌توان به Station-Ware از Digsilent وارد کرد. مدیریت فرآیند کسب و کار شامل ویژگی‌هایی مثل مدیریت تنظیمات، از جمله اعلامیه‌های پست الکترونیکی و پشتیبانی از رد ممیزی است.

جدید‌ترین نسخه دیگسایلنت چه ورژنی است؟

در زمان انتشار این مقاله، نسخه ۲۰۱۹ نرم افزار Digsilent نیز منتشر شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار