کد خبر: ۴۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی را اصلاح کردند.
به گزارش برق نیوز، در جریان جلسه علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان مواد ۲ و ۳ لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان تغییراتی در آن اعمال کردند.

براساس تغییرات اعمال شده در ماده ۲ این لایحه دولت مجاز است در هر سال در بودجه سنواتی به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مازاد بر الگوی مصرف در قبوض مشترکان پرمصرف برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دارای پروانه مجاز درصدی از منابع موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوبه ۱۰ /۸/ ۱۳۹۴ را به عنوان تعرفه پسماند تعیین کند تا صرفا برای خرید برق تولیدی از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی هزینه شود.

براساس اصلاحات انجام شده در ماده ۳ این لایحه شهرداری‌های حوزه تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی موظف‌اند براساس ضوابط و در چارچوب قانون مدیریت پسماند مصوبه ۲۰ /۲/ ۱۳۸۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی و سایر قوانین مصوبه شورای اقتصاد بخشی از منابع مالی لازم جهت سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در ایراد و بهره برداری از تاسیسات مذکور را به عنوان هزینه ورودی متناسب میزان پسماند تحویلی پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت اعتبارات تعهد شده توسط شهرداری‌ها دولت می‌تواند نسبت به پرداخت آن از محل منابع مالی پیش بینی شده برای همان شهرداری‌ها در قانون مالیات بر ارزش افزوده با تصویب شورای برنامه ریزی استان اقدام کند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار