کد خبر: ۴۰۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۸
پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا در مشهد، همزمان با سفر وزیر نیرو به استان خراسان رضوی در دهمین هفته پویش هرهفته الف ب ایران افتتاح شد.
به‌گزارش برق نیوز، "رضا ریاحی"، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در این رابطه گفت: همچنین در این سفر افتتاح طرح توسعه پست خط ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب نیز توسط وزیر نیرو صورت گرفت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح‌ها که از سال ۹۲ آغاز شده، با بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و موجب تامین پایدار برق در مشهد خواهد شد.

ریاحی با بیان اینکه در این پست دو عدد ترانسفورماتور ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت تعبیه شده، اظهار کرد: هر کدام از این ترانسفورماتور‌ها ۲۰۰ مگاولت‌آمپر ظرفیت دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار کرد: طول خط این پست پنج کیلومتر و دارای ۲۷ عدد برج است و هزینه این پست و خط تغذیه آن ۵۷ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به طرح توسعه پست ابوطالب مشهد نیز گفت: در طرح توسعه این پست دو ترانسفورماتور ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت که هر کدام ۲۰۰ مگاولت‌آمپر ظرفیت دارد، تعبیه شده است. خط انشعاب این پست نیز هفت کیلومتر طول داشته و از ۱۸ برج بهره‌مند است. هزینه توسعه پست و خط انشعاب آن ۴۳.۵ میلیارد تومان بوده که اجرای این طرح‌ها در مجموع بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار