کد خبر: ۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۸
وزیر نیرو عادت به مصرف صحیح را پیچیده‌تر از ساخت نیروگاه دانست و گفت: پایداری جامعه، تاب‌آوری روز افزون آن و رسیدن به هدف‌های توسعه یک کشور مستلزم روش‌های صحیح مصرف است.
به‌گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان امروز در آیین بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا در مشهد اظهار کرد: اگر خوش مصرفی را در کشور به‌ویژه در بخش منابع زیست محیطی نهادینه نکنیم و این موضوع تبدیل به یک فرهنگ و اخلاق نشود، هیچگاه فاصله بین تولید و تقاضا را پر نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو به‌جز پروژه‌هایی که امروز در خراسان رضوی افتتاح خواهد کرد، ۴۶ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان در دست اجرا دارد، افزود: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که به‌طور متوسط از پیشرفت ۵۱ درصدی برخوردار است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها وارد مدار بهره‌برداری شود.

اردکانیان ادامه داد: پویش هرهفته_الف_ب_ایران اقدامی است که به مدد تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ صنعت آب و برق و هزاران شرکت طراح و سازنده از نیمه دوم سال جاری آغاز شد و هدف‌گذاری آن برای پایان امسال افتتاح ۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان است.
 
وزیر نیرو با اشاره به اینکه امروز ما در هفته دهم این پویش قرار داریم که شامل استان‌های خراسان رضوی و گیلان می‌شود، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که در این هفته از ۲۲۷ پروژه وعده شده، ۸۶ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان شامل نیروگاه‌ها، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، خطوط آبرسانی، ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه‌های آبیاری و زهکشی به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر این در استان‌هایی که تاکنون برنامه‌های این پویش در آن اجرا شده، ۲۹ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است.

وی گفت: هدف مهم دیگر ما کلنگ‌زنی طرح‌های جدیدی است که در سال‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسند. امروز ۱۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۷۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف بهره‌برداری می‌شود که از مهم‌ترین آن پست ۴۰۰ کیلوولت زکریاست.

اردکانیان افزود: پایداری جامعه، تاب‌آوری روزافزون آن و رسیدن به اهداف توسعه کشور مستلزم روش‌های صحیح مصرف است.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه بر پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا که نقش مهمی در پایداری شبکه برق استان خراسان دارد، امروز عملیات اجرایی پست امام رضا (ع) نیز کلنگ‌زنی شد و مطابق برنامه ظرف دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: پست امام رضا (ع) از مهم‌ترین سازه‌های صنعت برق در مشهد مقدس است و اولین پستی است که درون شهر احداث شده و نقش تعیین کننده‌ای در پایداری برق و تامین آن به‌ویژه برای منطقه حرم مطهر امام هشتم و اطراف آن دارد.

اردکانیان با بیان اینکه در بخش آب نیز قرار است امروز سد مهم ابیورد درگز که در تامین آب شرب و مصارف صنعتی و بهداشتی منطقه و با سرمایه گذاری حدود ۲۱۵ میلیارد تومان احداث شده، افتتاح شود.

وی اظهار کرد: آبرسانی به ۳۰ روستا با جمعیت ۲۵۰۰ نفر در مناطق مختلف استان نیز از طرح‌های دیگری است که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید و هموطنان ما از نعمت دسترسی به شبکه پایدار آب برخوردار می‌شوند.

وزیر نیرو افزود: طرح‌های مهم دیگری هم در بخش آب شامل اختصاص ایستگاه‌های پمپاژ به بخش کشاورزی و پروژه مهم تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب آن در بخش کشاورزی با رعایت ملاحظات زیست محیطی و کیفی قرار است طی امروز به بهره برداری برسند که امیدواریم موجب رشد صنعت فاضلاب در این استان شود.

وی اضافه کرد: هر چند توفیق بزرگی برای ما و همکارانمان در صنعت آب و برق و وزارت نیرو در تولید و عرضه آب و انرژی به شهروندان وجود دارد، اما همه این تلاش‌ها زمانی موجب آسایش خاطر و امنیت ساکنان و زوار این شهر و استان می‌شود که شیوه‌های مصرف این دو کالای مهم صحیح باشد و این یک وظیفه اخلاقی برای تک‌تک شهروندان است. نقش مهم گروه‌های مرجع رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌ها در این ماجرا نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار