کد خبر: ۴۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
یکی از مدیران مزدا با اشاره به پروسه انرژی بر ساخت باتری‌های بزرگ برای خودرو‌های الکتریکی با توان طی مسیر بالا مدعی شد که این خودرو‌ها برای محیط زیست آلایندگی بیشتری نسبت به خودرو‌های دیزلی دارند.

به گزارش برق نیوز ، "کریستین شولتز" مدیر تحقیقات خودروسازی مزدا در اروپا با اشاره به فرایند ساخت باتری‌های خودرو‌های الکتریکی مدعی شد که یک باطری ۹۵ کیلووات بر ساعتی که نزدیک که باطری‌ای است که در خودرو مدل S تسلا مشاهده می‌کنید، از همان ابتدا به دلیل داشتن اندازه بزرگتر در پک باطری و استفاده طولانی مدت‌تر در هنگام رانندگی، به انتشار گازی بیشتری منجر می‌شود.

شرکت مزدا به خوبی آگاه است که خودرو‌های برقی هنوز هم تاثیراتی روی کره زمین دارند و به نظر می‌رسد که به جای آینده فقط برای زمان حال طراحی شده‌اند.

یکی از نکات تعجب‌آور نسبت به خودرو مزدا مدل "MX-۳۰" این است که تنها یک باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی دارد، ولی به گفته "کریستین شولتز" (Christian Schultze) مدیر تحقیقات اروپایی این برند خودروسازی در اروپا، بکارگیری این باطری برای کمک به کره زمین بوده است.

انتظار می‌رود که اولین فروش خودرو تمام برقی "MX-۳۰" اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شود.

شرکت مزدا معتقد است که باطری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی این خودرو برای مسافت ۱۵۰ مایلی جوابگو است و این میزان برای مشتریان هم کافی است. به این ترتیب این خودرو دوستدار محیط زیست به حساب می‌آید.

ولی بنا به گفته "کریستین شولتز" (Christian Schultze) مدیر تحقیقات اروپایی این برند خودروسازی در اروپا، این پک کوچک باطری به اندازه‌ای است که می‌تواند به اندازه خودرو دیزلی "مزدا ۳" می‌تواند انتشار گاز "دی‌اکسید کربن" (CO ۲) داشته باشد.

خودرو برقی "MX-۳۰" مزدا با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی طولانی را طی کند، ولی "کریستین شولتز" گفت: با وجود اینکه ادعا شده این خودرو دوستدار محیط زیست است، می‌تواند در مقایسه با خودرو‌های دیزلی برای محیط زیست اثرات بدتری هم داشته باشد.

کابین داخلی این خوردو همچون خودرو‌های کوپه کوچک، راحت، ولی تقریبا جادار طراحی شده است.

کشور‌های پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mohamad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
با سلام و تشکر از مطالب جدید ارائه شده،
لطفآ ترجمه مناسبی از مطلب فوق ارائه نمائید.
متن پر از اشتباهات نگارشی و ترجمه است که کل موضوع را نامفهوم میکند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار