کد خبر: ۴۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
شرکت توانیر با تکذیب شایعات فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت برق پس از حذف قبض برق اعلام کرد:اگر مشترکی بتواند ایرادی در نحوه محاسبه قبض برق خود پیدا کند، هزینه برق مصرفی وی تا یک سال رایگان محاسبه خواهد شد.
به‌گزارش برق نیوز، توانیر در اطلاعیه ای در خصوص دستاورد‌های برنامه‌های مدیریت مصرف برق شرکت توانیر طی پیک تابستان امسال را  تشریح کرد.
 
 به مدار آوردن ۳ هزارو ۲۵۰ مگاوات واحد جدید نیروگاهی طی تابستان ۹۷ تا ۹۸ را از رکورد‌های مؤثر عنوان کرد که در کنار تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها انجام گرفت.

توانیر نوشت: ابتکار مهم امسال را مربوط به بخش مدیریت مصرف ذکر کرد که برای نخستین بار ۳۸۷۴ مگاوات صرفه‌جویی مصرف را در پیک امسال رقم زد و ۲۰۰ هزار تفاهم‌نامه در این خصوص به بخش‌های تجاری، صنعتی و کشاورزی منعقد شد و صنعت برق را قادر ساخت بدون اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده از پیک تابستان ۹۸ عبور کند.

 این اقدام باعث شد بتوانیم صادرات برق را برابر تعهدات وزارت نیرو به کشور‌های همسایه محقق کنیم وعلاوه بر آن صادرات برق کشور نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافت و نقش به سزایی در تأمین منافع ملی ایفا کرد.

صرفه‌جویی مصرف برق امسال را برابر احداث ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید با ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عنوان کرد که حاکی از نقش قابل توجه مدیریت مصرف برق در جبران محدودیت‌های اقتصادی این صنعت زیربنایی است.

توانیر اعلام کرد: پرداخت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پاداش همکاری با برنامه‌های مدیریت مصرف به مشترکان صنعتی و کشاورزی، منافع اقتصادی حاصل شده را ۲۰ برابر سرمایه گذاری انجام شده در این بخش است

توانیر با اشاره به رعایت سقف الگوی مصرف برق از سوی ۲۴ میلیون از ۲۹ میلیون مشترک برق کشور خاطرنشان کرد: تابستان امسال ۵ میلیون مشترک بیبشتر از الگو برق مصرف کردند که باعث شد بهای برق مصرفی آن‌ها برابر مصوب وزارت نیرو ۲۳ درصد افزایش یابد و حدود ۸ میلیون مشترک کم مصرف که نسبت به سال گذشته برق کمتری مصرف کردند، ۱۰۶ میلیارد تومان تشویق منظور شد.

توانیر برنامه سال ۹۹ را پیوستن ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار تولید برق کشور تا تابستان ۹۹ و انجام برنامه‌های تعمیرات اساسی و بازدید‌های دوره‌ای سایر نیروگاه‌ها عنوان کرد. همچنین برنامه ریزی شده حدود ۴ هزارمگاوات از پیک تابستان از طریق برنامه‌های مدیریت مصرف جبران شود و حدود هزار مگاوات نیز برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها که مقررات آن درحال وضع است جبران می‌شود.

توانیر در خصوص آلایندگی نیروگاه‌ها نیز نوشت: بر اساس آمار رسمی منتشر شده ۷۰ درصد آلایندگی موجود در کلانشهر‌ها به دلیل وجود و انتشار ذرات معلق است که منشأ این ذرات نیز بیش‌تر موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های سنگین است.

طبق اعلام توانیر سهم صنعت نیروگاهی و مجموعه سایر صنایع از آلایندگی هوا در کلانشهر‌ها تنها ۲۷ درصد است که آن در هنگام مصرف سوخت مایع رخ می‌دهد و در حال حاضر نیز مصرف سوخت مایع بسیار کم است. صنعت برق تا زمانی که مجبور نباشد، تمایلی به استفاده از سوخت مازوت در تولید برق ندارد.

توانیر فاصله مصرف در تابستان و زمستان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون نزدیک به ۲۲ هزار مگاوات ظرفیت خالی وجود دارد که دقیقاً به میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی است که هنگام فصل گرما وارد مدار می‌شود.

 به ازای احداث هر کیلووات ظرفیت نیروگاهی باید ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو سرمایه گذاری شود.

 صنعت برق از هر پیشنهادی برای استفاده از ظرفیت خالی نیروگاهی در زمستان استقبال می‌کند و در این خصوص برقی کردن سیستم حمل و نقل را یکی از راهکار‌های مناسب می‌داند.

توانیر همچنین در خصوص نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها بیان داشت: براساس پیشنهاد سندیکای تولیدکنندگان، تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران که از محل صندوق توسعه ملی بوده است، در صورت تصویب مجلس می‌تواند به نرخ زمان دریافت تسهیلات محاسبه شود که دراین صورت افزایش ناشی از نوسان اخیر نرخ ارز را پوشش خواهد داد.

شرکت توانیر همچنین در خصوص عرضه برق در بورس انرژی نوشت: ما مشتاق به عرضه برق در بورس انرژی هستیم، اما قرارداد‌هایی را از سال‌های گذشته داریم که موظف به تامین برق آن‌ها هستیم.

 با بیان این که از این پس قرارداد‌های خرید تضمینی برق با نیروگاه‌ها به شیوه فعلی منعقد نخواهد شد،و از این پس با برگزاری مناقصه، نسبت به انتخاب سرمایه گذار اقدام خواهد شد که این شیوه براساس ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌گیرد.

توانیر در عین حال با تکذیب برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت برق پس از حذف قبض برق نیز گفت: به هیچ عنوان افزایشی در قیمت برق یا تغییر در نحوه محاسبه برق وجود نداشته است.

 توانیر تاکید کرد: اگر مشترکی بتواند ایرادی در نحوه محاسبه قبض برق خود پیدا کند، هزینه برق مصرفی وی تا یک سال رایگان محاسبه خواهد شد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
Netherlands
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
طوری ادعا میکنی اینگار اتم کشف کردی ' دزد زرنگ هیچ وقت از خودش سر نخ نمیزاره
رامتین رضوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
آقای دکتر رجبی مشهدی یک قبض را رندوم خودشان محاسبه کنند اگر توانستند و به عد مندرج رسیدند بنده قبض برق منزل ایشان را تا روز قیامت حساب میکنم .
کیارش گودرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
آقای وزیر نیرو از این وعده سرخرمن ها خیلی ها دادند و شما عمل نکردند . الان تا میتونید بتازید و پول یا مفت از ما بگیرید. خدایی هم هست اگر قبول داشته باشید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار