کد خبر: ۴۰۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
از آنجا که بالاست‌ها در انواع گوناگی ساخته می‌شوند لذا در هنگام تهیه باید مواردی را مد نظر قرار داد که به آن‌ها می‌پردازیم.این موارد عبارت اند از تعداد لامپ ها،توان لامپ،ولتاژ شبکه،نوع بالاست، میزان ضریب توان ومیزان اغتشاشات.
سرویس آموزش و آزمون  برق نیوز، از آنجا که بالاست‌ها در انواع گوناگی ساخته می‌شوند لذا در هنگام تهیه باید مواردی را مد نظر قرار داد که به آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه بالاست ها را باتوجه به کاربری انتخاب کنیم؟
- تعداد لامپ‌ها: بالاست‌های الکترونیکی بر خلاف بالاست‌های مغناطیسی دارای تنوع بیشتری از لحاظ تعداد لامپ‌های قابل راه اندازی هستند؛ لذا باتوجه به مورد مصرف، بالاست مناسب باید تهیه شود

- توان لامپ: توان لامپ و بالاست باید با یکدیگر سازگار باشد تا هردو بهترین عملکرد را داشته باشند

- ولتاژ شبکه: از مواردی که در هنگام طراحی بالاست‌ها در نظر گرفته می‌شود مقدار ولتاژ شبکه است لذا در هنگام تهیه باید به این مورد توجه شود

- نوع بالاست از نظر حفاظت شدگی در برابر لامپ‌های غیر استاندارد و فرسوده: همانگونه که در دیگر قسمت‌ها گفته شد، لامپ‌های غیر استاندارد و یا فرسوده در هنگام کارکرد جریان بیش از حد از بالاست کشیده و باعث سوختن بالاست می‌شوند لذا از موارد مهم در هنگام تهیه بالاست الکترونیکی وجود این گزینه می‌باشد.

- میزان ضریب توان: ضریب توان در حالت ایده آل ۱ می‌باشد. مقدار این پارامتر برای بالاست‌های الکترونیکی بیشتر از بالاست‌های مغناطیسی و در حدود ۰.۶ است. معمولا در مکان‌هایی که توان راکتیو مورد محاسبه قرار می‌گیرد از وسایلی که دارای ضریب توان بالایی می‌باشند استفاده می‌شود، اما برای کاربری‌هایی مانند استفاده در منازل این پارامتر در نظر گرفته نمی‌شود لذا پیشنهاد می‌گردد چنانچه هدف استفاده از تعداد زیادی بالاست می‌باشد جهت کاهش هزینه‌های توان راکتیو از بالاست‌هایی با ظریب توان بالا استفاده شود

- میزان اغتشاشات: بالاست‌های الکترونیکی بدلیل کار در فرکانس بالا مولد اغتشاشات نیز می‌باشند لذا در مکان‌هایی که دستگاه‌های حساس به اغتشاشات شبکه مشغول به کار هستند (مانند بیمارستان ها) باید از بالاست‌های مجهز به فیلتر مربوطه استفاده شود.
 
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار