کد خبر: ۴۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۸
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: نظام‌نامه صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری که قرار است با شرکت‌های وزارت نیرو کار کنند در دست تصویب است.

به‌گزارش برق نیوز، "محمد صالح اولیا" در نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد، افزود: تمام افرادی که قرار است فعلا به‌عنوان پیمانکار و بعد از آن در چارچوب شرکت‌ها با وزارت نیرو همکاری کنند، حتما باید این گواهینامه را احراز کنند و این مهم‌ترین مشوق است تا شاهد حضور افراد فنی و دارای صلاحیت باشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه همیشه یک مزیت نسبی به لحاظ نیروی انسانی در وزارت نیرو داشته‌ایم و بر این اساس هر حرکتی که به تقویت نیروی انسانی کمک کند مورد توجه و حمایت خواهد بود.

اولیا از نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی یاد کرد و افزود: هرچه به سمت سازمان‌های دانش‌بنیان‌تر می‌رویم، نقش نیروی انسانی مهم‌تر می‌شود. این نقش در دو جنبه دانش و انگیزش خود را نشان می‌دهد که در توانمندی خلاصه می‌شود. موضوع مهارت نیز به این مهم کمک کرده و در توانمندی نیروی انسانی تاثیر می‌گذارد که در نهایت در موفقیت هر سازمانی موثر است.

وی با بیان اینکه این مسابقات یک رویداد نمادین است که در آن هم به کارکنان انگیزه می‌دهیم و هم سعی می‌کنیم دانش و مهارت آنها را تقویت کنیم، تصریح کرد: الگو دهی و شناسایی استعدادها از دیگر نتایج این مسابقات است که امیدواریم در سال‌های بعد تقویت شده و جایگاه خود را تثبیت کند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو همچنین با اشاره به تاثیری که افزایش مهارت نیروهای انسانی در بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها می‌گذارند، اظهار داشت: این مهم می‌تواند تمامی خدمات را تحت تاثیر قرار دهد، بر این اساس این مسابقات می‌تواند مشوق خوبی برای کارکنان صنعت آب و فاضلاب بوده و خدمات این شرکت‌ها را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را باید به لحاظ آئین‌نامه‌ای، حمایت‌ها، شرایط ورود، ارتقا و تبدیل وضعیت افراد دنبال کنیم، بیان داشت: یکی از مشکلات فعلی ما نظام‌های مختلف پرداخت است، در این راستا با ساماندهی نیروهای حرفه‌ای، این مقدمه فراهم می‌شود که نظام تبدیل وضعیت و استخدامی وزارت نیرو را ساماندهی کنیم و شاهد این باشیم که روز به روز سازمانی قوی‌تر با نیروهای ماهر داشته باشیم.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به این شعار که نباید از قطار سریع السیر فناوری عقب ماند، خاطرنشان کرد: این مسابقات از این جهت ارزش دارد که هر مهارتی باید همراه با فناوری‌های جدید تعریف شده و آموزش داده شود. شاید الان نتوان با روش‌های قدیمی کار کرد بنابراین باید امکانات لازم را فراهم کرده و آموزش‌های لازم را بدهیم تا تحول و پویایی در صنعت آب و فاضلاب کشور حفظ شود.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
همه دانشمندان میگن باید کار را به بخش خصوصی واگذار کرد تا کارایی و شکوفایی در اقتصاد ایجاد شود .بخش خصوصی یعنی رقابت . توانیر هنوز نفهمیده باید امور خود از فکر کردن تا اجرا را به بخش خصوصی واگذار نماید این عدم درک، عامل تمام واماندگی های توانیر است.اگر قرار باشد توانیر مرجع صلاحیت بخش خصوصی قرار گیرد ما با شرکت های خصوصی شبیه توانیر مواجه خواهیم شد که محصول تفکر ناقص و نا کارامد توانیر خواهد بود.
چرا توانیر با این همه دکتر ، مهندس اصول اولیه و بدیهی اقتصاد و بازار را نمی شناسند؟
مدیران توانیر و صنعت برق ادمهای بشدت معمولی و فاقد توان اندیشیدن هستند. اگر
قرار باشد همین ادمها را در بازار اقتصاد ازاد رها کنیم شاید بسختی بتوانند روزگار بگذرانند تا چه برسد به اینکه کار افرینی کنند حتا به صورت دکه یا زیر پله.
وقتی به مجموعه و تک تک مدیران صنعت برق و مخصوصا توانیر نگاه کنید حتا خود متولی زاده و رجبی و ...هیچ دانش و برنامه ای برای صنعت برق ندارند نه اینکه ندارند، ،نمیدانند. اگر چتر حمایتی از سر رجبی مشهدی و امثال ایشان بر داشته شود شک نکنید متصدی دفتری هم به انها نخواهد رسید .اگر می بینید شبکه برق اعم از نیروگاه،انتقال،توزیع فعال هستند و هر سال به وسعت انها افزوده میشود ناشی از تفکر مدیران توانیر و صنعت برق نیست بلکه محصول دانش و فناوریی است که در ذات شبکه وجود دارد و طراحان و سازندگان، انها را به گونه ای طراحی و ساخته اند که بدون نیاز به دخالت ادمهای توانیر کار کنند. اطمینان داشته باشید اگر توانیر و مدیران را از چرخه شبکه برق حذف کنید انگار مقاومت را از شبکه حذف کرده اید انگاه مطمئن باشید شبکه به حد استاندارد خواهد رسید.
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
0
این اقای دکتر بعد از 6 ماه حضور در جایگاهش امار کارمندان صنعت را نمی دونه و گزارش دادن در یکی از جلسات کمیسیون های مجلس اصلا متوجه نبوده اپراتور قراردادی یعنی چی و بدتر از هنه مدیر کل منابع انسانی ستاد هم اشتباهات فجیع تر از این داشته که به گفته یکی از نمایندگان باعث تعجب و خنده انها شده
خسته نباشین مدیران لایق!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
نيروي انساني ماشين محرك هر صنعتي است و بخش خصوصي نه بشرح فعلي كه حاكميت دولتي سايه بر همه چيز وبخصوص بهر ه وزي پايين ان كه موجبات تحميل هزينه و افزايش قيمت تمام شده است اگر نگاه به اينده و كاهش هزينه به مردم باشد الزاما بايد سياستهاي اوليه ساختارههاي دولتي مورد بازنگري قرار گيرد وبخش خصوصي واقعي ونه در سليه منفك از دولتي تقويت وبگونه اي گردد كه با نگاه بر ان واحدههاي دولتي عملا رغبت وتمايل بيشتر بجاي نگاه بدبينانه ومانع خصوصي سازي گردد ولي با ضعف عمده و نگاه حاكم در شركتهاي هلدينگ عملا محقق نمي شود و حوزه منابع انساني متاسفانه بجز در بيان موتور اصلي را هيچ برنامه اجرايي واميد به بهبود براي ان ندارند
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
اره منم شنیده ام که این معاونت خیلی ضعیف تر از قبله
دفتر منابع انسانی هم شده دفتر ماست مالی و ماله کشی
ابی ها
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار