کد خبر: ۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۸
وزیر نیرو از وارد مدار شدن نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر استان اردبیل در سال آینده خبر داد و گفت: نام مشگین‌شهر به عنوان منشاء اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور در تاریخ صنعت برق ثبت خواهد شد.

به‌گزارش برق نیوز، "رضا اردکانیان" روز چهارشنبه در شورای اداری مشگین‌شهر استان اردبیل که به نمایندگی از رئیس جمهور حضور یافته بود، افزود: نخستین پست ۲۳۰ کیلوولت این شهر هم در سال آینده وارد مدار می‌شود و وضعیت تامین برق برای صنایع و کشاورزی منطقه بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور فرصت‌های گردشگری در سد‌ها و دریاچه‌های آن‌ها به وجود می‌آید، چرا که حوزه گردشگری منبع درآمد تجدیدپذیر به‌شمار می‌آید.

اردکانیان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت گردشگری به امضا رسیده تا از ظرفیت سدها، دریاچه و مخازن آن برای حضور گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود، خاطرنشان کرد: انجام این کار فضایی را فراهم می‌آورد تا بازگشت رقم سرمایه‌گذاری را در کمتر از دو سال شاهد باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: البته این کار باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی و رعایت حریم کیفی سد‌ها انجام شود تا هم‌وطنانمان از ۵۰ دریاچه با مقیاس بزرگ در کنار این سد‌ها به عنوان فضا‌های تفریحی استفاده کنند.

اردکانیان در ادامه از الحاق ایران به اتحادیه منطقه‌ای اوراسیا خبر داد و اظهار کرد: استان مرزی اردبیل می‌تواند در بازار صادراتی ۲۰۰ میلیون دلاری اوراسیا حضوری فعال داشته باشد.

وی همچنین وضعیت تخصیص منابع آب را بهتر از پیش به‌ویژه در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: به‌دنبال پیگیری‌هایی که مسئولان استان اردبیل از وزارت نیرو داشتند، تخصیص منابع آب بهبود یافته و گره‌گشایی در این بخش در استان اردبیل اتفاق افتاده است.

اردکانیان با اشاره به ضرورت بهره‌وری و بهینه کردن مصرف گفت: هر جامعه‌ای که در مصرف به الگو‌های صحیح نزدیک‌تر باشد آسیب‌پذیری آن کمتر خواهد بود.

وی از پرمصرفی به عنوان نقطه آسیب‌زا یاد کرد و گفت: ما تا زمانی که مصرف خودمان را در بحث انرژی، آب، مواد غذایی و منابع مالی بهینه نکنیم جامعه تاب‌آوری نخواهیم داشت.

وزیر نیرو به موضوع جلب رضایت و تفاوت آن با احساس رضایت اشاره و تصریح کرد: باید به سمت تولید حداکثری و مصرف حداقلی حرکت کنیم تا با رعایت مولفه احساس رضایت جامعه‌ای تاب‌آور داشته باشیم.

اردکانیان به رعایت اصل همسویی و همدلی در جامعه و جلوگیری از تزریق بار منفی و ناامیدی تاکید کرد و گفت: در این شرایط حساس به‌رغم بسیاری از نارسایی‌ها و ناملایمتی‌ها وظیفه همه مسئولان است تا روح امید نشاط و سرزندگی را در جامعه تقویت کنند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار