کد خبر: ۴۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
مجری طرح‌های بیع متقابل خبر داد: واحد بخار شماره یک نیروگاه عسلویه از واحد‌های هدف برای پیک برق ۹۹ است و امیدواریم تا پایان اسفندماه جاری به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شود.

به گزارش برق نیوز،حمید سرداری؛ در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت برق حرارتی و هیات همراه از روند احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه اظهار داشت: واحد بخار شماره یک نیروگاه عسلویه از واحد‌های هدف برای پیک برق ۹۹ است و امیدواریم تا پایان اسفندماه جاری به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شود.

وی افزود: هدف از احداث آن افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد بار در منطقه و کل کشور بوده است.

مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: ظرفیت این واحد بخار ۱۶۰ مگاوات است و علاوه به کمک به شبکه برق کشور؛ باعث افزایش راندمان کل نیروگاه به ۵۰ درصد و صرفه جویی سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت گاز در نیروگاه و کاهش آلایندگی محیط زیست منطقه خواهد شد.

سرداری با اشاره به تلاش سرمایه گذار؛ پیمانکار و سایر دست اندرکاران این پروژه جهت به مدار آن در موعد مقرر؛ خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل خط انتقال توسط شرکت برق منطقه‌ای در حال انجام و در مرحله فونداسیون است.

وی اضافه کرد: توسعه پست نیروگاه در حیطه وظایف سرمایه گذار است که عملیات آن انجام شده و مرحله تست و راه اندازی آن انجام خواهد شد.

براساس این گزارش هم اکنون واحد‌های ۲ و ۳ بخش بخار نیز به ترتیب ۴۴ و ۳۰ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می‌شود قبل از پیک سال ۱۴۰۰ واحد‌های ۲ و ۳ نیز به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه شامل ۳ واحد توربین بخار با ظرفیت کامل ۴۷۷مگاوات است که در ۲۵ کیلومتری منطقه ویژه پارس جنوبی و با سرمایه گذاری شرکت تولید برق عسلویه بر مبنای قرارداد بیع متقابل و با استفاده از ظرفیت آیین نامه اجرایی بند ۱۹ قانون بودج ۱۳۹۲ در دست ساخت است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار