کد خبر: ۴۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۸
پویش هرهفته الف ب ایران که از نیمه دوم امسال کشور آغاز شده و همچنان تداوم دارد، در حالی به پایان ایستگاه دهم خود رسید که دستاورد آن در این مدت، بهره‌برداری از ۸۵ طرح بزرگ و مهم با سرمایه‌گذاری افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

به‌گزارش برق نیوز،پویش هرهفته_الف_ب_ایران که از نیمه دوم امسال با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شده و همچنان تداوم دارد، در حالی به پایان ایستگاه دهم خود رسید که دستاورد آن در این مدت، بهره‌برداری از ۸۵ طرح بزرگ و مهم با سرمایه‌گذاری افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

 
در برنامه رونمایی از این پویش که در روز‌های ۵ و ۲۶ شهریور و ۱۳ و ۱۵ مهر به ترتیب به استان‌های خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد و در ادامه به زنجان و چهارمحال و بختیاری انجام شد، در مجموع ۱۹ پروژه به بهره‌برداری رسید که یک پروژه از این تعداد با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و مابقی شامل هشت پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۶۶ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویر احمد، سه پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زنجان و هفت پروژه دیگر با ۱۰۲ میلیارد تومان در استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر نیرو انجام شد.

در هفته‌های نخست تا سوم این پویش که در روز‌های ۱۶، ۲۳ و ۳۰ مهر به استان‌های تهران، ایلام و قم اختصاص داشت به ترتیب دو پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد تومان، یک پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر نیرو در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین در هفته چهارم پویش هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روز ۱۴ آبان، چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

در هفته پنجم این پویش نیز که در روز‌های ۱۹ و ۲۰ آبان صورت گرفت، با حضور رئیس جمهوری و در استان‌های یزد و کرمان به ترتیب ۲۲ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پنج پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۱ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

دستاورد هفته ششم این پویش که ۲۷ آبان امسال با حضور وزیر نیرو به استان سمنان انجام شد بهره‌برداری دو پروژه با هزینه ۸۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

همچنین در چارچوب هفته هفتم پویش  هرهفته_الف_ب_ایران در ۶ آذر امسال و در جریان سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی یک پروژه با سرمایه‌گذاری ۹۶۰ میلیارد تومان و یک پروژه دیگر در هفتم آذر با حضور وزیر نیرو در استان فارس با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

هفته‌های هشتم و نهم پویش نیز در روز‌های ۱۹ و ۲۶ آذر به استان‌های کرمانشاه و کردستان اختصاص داشت که به ترتیب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو، چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و چهار پروژه با اعتبار ۵۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عملیاتی شد.

روز‌های دوم، سوم و پنجم دی نیز شاهد عملیاتی شدن این پویش به ترتیب در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و گیلان بود که به ترتیب یک پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، ۱۲ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سه پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد تومان هر دو با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

در پایان ایستگاه دهم پویش هرهفته_الف_ب_ایران، در بخش سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی، علاوه بر چهار سد بزرگ، در سطح ۴۰۴ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی در چهار استان کشور با مجموع سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این مدت پنج نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۵۴۴ مگاوات در سه استان کشور با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۴۳ میلیارد تومان و ۶ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۲۳۱ مگاوات در پنج استان دیگر با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری ۲۸ پروژه در بخش پست‌ها و خطوط انتقال برق در ۱۰ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۹۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم از دستاورد‌های پویش در پایان ایستگاه دهم بوده است.

در این مدت همچنین ۱۶ مجتمع آبرسانی برای تامین آب شرب ۳۸۲ روستا با جمعیت ۱۷۰ هزار نفر در ۱۰ استان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت که برای این بخش نیز در مجموع ۱۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

بهره‌برداری هشت تصفیه‌خانه فاضلاب با پوشش ۳۲۰ هزار نفر در پنج استان کشور با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان و پنج تصفیه‌خانه آب با پوشش ۵۱۳ هزار نفر در چهار استان کشور با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان، دیگر دستاورد‌های پویش در پایان هفته دهم به‌شمار می‌رود.

در این ۱۰ هفته همچنین ۱۳ پروژه در بخش خطوط آبرسانی شهری، سیستم بازچرخانی و سامانه گندزدایی در پنج استان کشور با سرمایه‌گذاری ۲۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این پویش که تاکنون در ۱۸ استان کشور با هدف بهره‌برداری از ۲۲۷ پروژه تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی و عملیاتی شده، با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان ادامه خواهد یافت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار