کد خبر: ۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
سامسونگ جدای از معرفی تلویزیون غول پیکرش در CES ۲۰۲۰ از توسعه تلویزیون بی سیمی خبر داد که برای روشن شدن به کابل برق نیاز ندارد چرا که جریان الکتریسیته را به صورت بی سیم دریافت می‌کند.

به گزارش برق نیوز، سامسونگ این تلویزیون بی سیم را با خود به لاس وگاس نیاورده، اما مدعی است نمونه اولیه آن توانایی دریافت برق از فاصله ۲ متری منبع تغذیه را دارد.

به گفته «هانگ جونگ-هی»، رییس بخش نمایشگر سامسونگ دلیل عدم نمایش این محصول در CES این است که به خاطر بازدهی پایین جریان برق هنوز امکان استفاده کاربران از آن‌ها وجود ندارد، اما کمپانی کره‌ای روی بهبود و توسعه فناوری‌های لازم برای تبدیل آن به یک محصول کاربردی کار خواهد کرد.

جونگ- هی در مورد فناوری زیربنایی تلویزیون بی سیم هم اطلاعات خاصی را ارائه نکرد، اما با توجه به امکان انتقال انرژی از فاصله ۲ متری احتمالا جریان برق از طریق فناوری شارژ بی سیم رزونانس مغناطیسی یا سیستمی مشابه صورت می‌گیرد.

فناوری شارژ بی سیم رزونانس مغناطیسی به گجت‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارتباط مستقیم با پد یا کویل شارژ و از فاصله دور انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند. این فناوری علی رغم مزایای قابل توجه نقص‌های مهمی هم دارد. برای مثال می‌توان به اتلاف مقدار زیادی از انرژی حین فرایند انتقال اشاره کرد. همین عامل باعث شده رزونانس مغناطیسی به اندازه روش القایی مورد استفاده در دنیای موبایل مورد استقبال قرار نگیرد.

سامسونگ به تاریخ مشخصی برای معرفی تلویزیون بی سیم اشاره نکرد، اما تایید وجود آن نشان می‌دهد که با رونمایی از این محصول منحصر به فرد فاصله چندانی نداریم.
 
منبع: تیتر 20
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار