کد خبر: ۴۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۸
سخنگوی صنعت برق از کاهش ۵۰ درصدی تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها از سوی شرکت ملی گاز خبر داد و اعلام کرد: ۶ نیروگاه کشور مجبور به استفاده از سوخت مازوت شدند.

به گزارش برق نیوز، سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که آیا مصرف سوخت گاز نیروگاه‌ها کاهش یافته است، اعلام کرد: به دلیل برودت هوا تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها کاهش یافته است و گازرسانی به نیروگاه به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رجبی مشهدی گفت: شرکت ملی گاز ۵۰ درصد تعهدات خود را برای سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها انجام می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر شرکت ملی گاز چه میزان از سوخت گاز نیروگاه‌ها را تأمین می‌کند، اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران لازم است که روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب گاز به ما تحویل دهد، اما در حال حاضر این عدد به ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان داشت: با توجه به کاهش تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها از سوخت گازوئیل و مازوت برای تولید برق استفاده می‌شود. هر چند در شرایط فعلی وضعیت ذخایر گازوئیل نیازمند این است که بیشتر شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان در پاسخ به این سؤال که چه مقدار نیروگاه برق در کشور از سوخت مازوت که برای محیط زیست هم خطرناک است، استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر ۶ نیروگاه توس، خراسان، نکا، شهید رجایی، سهند و تبریز از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می‌کنند.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
1
امسال نسبت به سالهای پیشین هنوز زمستانی شروع نشده، برفی نیامده ،سرمایی در بین نیست چگونه گاز کم اورده ایم؟! واقعا چه خبر است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
در جهت بهبود و وظايف تخصصي و همانطوريكه هم اكنون نيز ملاحظه ميشود كه توانير نيز مسايلي از توليد را دنبال واعلان مي كند وبخصوص انچه كه امروز تشكيل شركتهاي ترليد نيروي برق در كنارهاي مديريتهاي توليد داراي بيشينه مي باشد وعملا شرح وظايفي براي شركتهاي توليد بجز اضافه شدن كادر ادازي وقطعا تحميل هزينه وافزايش قيمت تمام شده نيست وعملا مجمع هر دو نيز يكي وتقريبا ارزيابي كيفي را نامحتمل مينمايد مثل گذشته در شرح وظايف برق حرارتي همان احداث وتوسعه و نيروكاهها مجددا به توانير انتقال يابند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار