کد خبر: ۴۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۸
پارامتری که بر روی یک سافت استارتربعد از نصب میتوان تنظیم کرد. زمانی که یک سافت استارتر را نصب کردیم بایستی بر حسب امکانات در نظر گرفته شده برای آن مدل، سافت استارتر را تنظیم کنیم.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، پارامتری که بر روی یک سافت استارتربعد از نصب میتوان تنظیم کرد. زمانی که یک سافت استارتر را نصب کردیم بایستی بر حسب امکانات در نظر گرفته شده برای آن مدل، سافت استارتر را تنظیم کنیم

ممکن است امکان‌هایی که در اینجا عنوان می‌شود بر روی همه سافت استارتر‌ها نباشد، ولی در اکثر سافت استارتر‌ها این امکان‌ها وجود دارد

Start ramp
این پارامتر یعنی تنظیم مدت زمانی که سافت استارتر بایستی موتور را از یک ولتاژ ابتدایی تا یک ولتاژ نهایی راه اندازی کند
در واقع سافت استارتر با افزیش تدریجی ولتاژ موتور، موتور را به صورت نرم راه اندازی کرده و جریان راه اندازی آن را کنترل می‌کند.
پارامتر‌هایی که بعد ار نصب سافت استارتر تنظیم می‌شود
این زمان تنظیم شده نباید زیاد باشد، زیرا موتور گرم شده و حتی کلید‌ها و رله‌های سر راه موتور trip خواهند کرد. مسلما هرچه بار موتور کمتر باشد می‌توانیم این زمان را کمتر کنیم و بالعکس.

Stop ramp

این پارامتر مربوط به زمان استاپ کردن موتور می‌شود. زمانی که موتور از ولتاژ حداکثری به ولتاژ پایینی که برایش تعیین شده میرسد تا موتور به صورت نرم استاپ شود. این زمان هم نباید خیلی کم باشد، زیرا قرار است موتور نرم استاپ شود. مثلا فرض کنیم این سافت استارتر برای موتور نقاله‌ای استفاده شده که بر روی آن بطری شیشه‌ای قرار دارد هر چه نرم استاپ شود بهتر است!

Initial voltage

این پارامتر همان ولتاژ اولیه‌ای است که موتور بایستی با آن استارت شود. باید بدانیم که در یک موتور سه فاز اگر در راه اندازی ولتاژ را کم کنیم گشتاور راه اندازی هم کم می‌شود. مثلا اگر ولتاژ راه اندازی ۱۰ درصد از ولتاژ سه فاز ۳۸۰ ولتی باشد (۳۸ ولت) آنگ‌ها طبق رابطه‌ای که بین گشتاور راه اندازی و ولتاژ وجود دارد گشتاور راه اندازی می‌شود ۱/۰ به توان دو که می‌شود یکصدم یعنی به درصد گشتاور راه اندازی یک درصد گشتاور نامی خواهد شد و این یعنی موتور اصلا راه نخواهد افتاد!

لذا بایستی رنجی از ولتاژ اولیه را تعیین کنیم که موتور راحت و به نرمی راه بیفتد

Current limit

این پارامتر یعنی محدودیت جریان در هنگام راه اندازی اگر موتور متصل به سافت استارتر دارای بار سنگینی روی محور خود باشد می‌توان برای سافت استارتر تنظیم کرد که جریان از حدی بیشتر نشود لذا اگر جریان به این حد رسید سافت استارتر دیگر افزایش تدریجی ولتاژنداشته باشد تا جریان راه اندازی افت کرده و دوباره سافت استارتر شروع به افزایش جریان راه اندازی نماید.
پارامتر‌هایی که بعد ار نصب سافت استارتر تنظیم می‌شود
Step down voltage

این پارامتر همان ولتاژ پایینی است که موتور پس از استاپ کردن از ولتاژ بالا به سمت این ولتاژ پایین می‌رود. این ولتاژ همه جا نیاز به تنظیم ندارد و بهترین جایی که کارائی دارد مربوط به پمپ‌های آب است.
 
پارامتر‌هایی که بعد ار نصب سافت استارتر تنظیم می‌شود
 
 
منبع: استاد برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار