کد خبر: ۴۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: نیروگاه بندرعباس پایه گازسوز دارد، اما به دلیل شرایط خاص کشور و برای پایداری شبکه در استان و کشور و به این دلیل که نمی‌توانیم خاموشی داشته باشیم مجبور به استفاده از مازوت هستیم.

به گزارش برق نیوز، حسین سلیمی  در نشستی خبری اظهار کرد: سوخت اصلی نیروگاه برق بندرعباس که ۶۰ درصد برق مورد نیاز بندرعباس را تأمین می‌کند گاز و سوخت بک‌آپ آن در شرایط اضطراری مازوت است.

وی افزود: در حال حاضر از ۸ میلیون مترمکعب گازی که این نیروگاه باید مصرف کند تنها ۵۰۰ هزار مترمکعب آن از گاز مایع و باقی مصرف سوخت مورد نیاز آن مازوت است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان تصریح کرد: ما خود تمایلی به استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه نداریم چرا که برای ما نیز هزینه‌ها و خسارت‌هایی را به دنبال دارد.

سلیمی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته یکی از واحدهایمان را گازسوز کردیم، تصریح کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود۴۰ هکتار فضای سبز ایجاد کردیم و در حال گسترش آن نیز هستیم، آبیاری این فضا را نیز از پساب نیروگاه تأمین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی‌بر وضعیت اضطراری در هرمزگان نیروگاه بندرعباس در این مدت به صورت پایدار در شبکه بود، با تمهیدات تیم مدیریت بحران نیروگاه بندرعباس در این مدت تمامی واحد‌ها در مدار بودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با تأکید بر اینکه استفاده از مازوت به عنوان سوخت از اختیار ما خارج است، خاطرنشان کرد: نیروگاه بندرعباس پایه گازسوز دارد، اما به دلیل شرایط خاص کشور و برای پایداری شبکه در استان و کشور و به این دلیل که نمی‌توانیم خاموشی داشته باشیم مجبور به استفاده از مازوت هستیم.

سلیمی با بیان اینکه نیروگاه برق بندرعباس نیز همچون سایر صنایع پیگیر مطالبات خود برای گاز مورد نیازشان هستند، اضافه کرد: سازمان محیط زیست و آزمایشگاه‌های‌معتمد استان دود خروجی از دودکش‌ها و پساب خروجی نیروگاه بندرعباس را به صورت آنلاین رسد و ممیزی می‌کنند.

وی بیان کرد: استفاده کامل از گاز مایع در نیروگاه‌ها گام بزرگی بوده و گام‌های بزرگ زمان‌بر است، اما تحقق پیدا خواهد کرد؛ با تکمیل فاز به فاز نیروگاه کلاس F هنگام بندرعباس، نیروگاه بندرعباس نیز برای بهسازی از مدار خارج می‌شوند.


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: اگر در شرایطی بودیم که گاز مناسبی به نیروگاه تحویل داده می‌شدباید در خصوص استاندارد‌ها سؤال می‌کردیم، اما متأسفانه در شرایط خاص و سرمای خیلی زیاد کنونی باید مدیریت بحران صورت بگیرد و اولویت گازرسانی با بخش‌های کوچک‌تر و خانگی است.

حبیب مسیحی تازیانی افزود: خواسته یا ناخواسته با برنامه‌ریزی وزارت نیرو و وزارت نفت در سوخت رسانی به نیروگاه بندرعباس شاهد آلودگی در غرب بندرعباس هستیم.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست هرمزگان بالغ‌بر ۱۰ سال است که پیگیر مسئله سوخت مصرفی صنایع به‌خصوص نیروگاه بندرعباس است، تصریح کرد: در جلساتی که با مسئولین گاز استان و مکاتباتی که با مجموعه وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان محیط زیست برای پیگیری این موضوع داشتیم قول‌هایی مبنی بر استفاده از عمده گاز تولیدی استان در این مجموعه گرفتیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان عنوان کرد: بهبود این شرایط نیاز به تصمیمات کلان در سطح کشوری دارد و امیدواریم بتوانیم به زودی گازرسانی به صنایع غرب بندرعباس به‌خصوص نیروگاه برق بندرعباس را داشته باشیم.

مسیحی تازیانی خاطرنشان کرد: تجمعی بودن صنایع در غرب شهر بندرعباس باعث به وجود آمدن معضلات محیط‌زیستی و آلودگی هوا شده است.

وی اضافه کرد: با سوزاندن هر ۴ میلیون مترمکعب مازوت حدود ۱۰ تن اس‌اودو تولید می‌شود که باید با تمهیداتی که صورت گرفته به سمت گازرسانی به صنایع برای حل این مشکل رویم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان بیان کرد: مسئله نیروگاه را می‌توان قضایی و پلمپ کرد، اما باید بحث‌های مدیریتی و شرایط کشور و استان و اولویت تأمین گاز کشور را نیز در نظر گرفت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار