کد خبر: ۴۰۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع برق شیراز گفت: طرح قرائت از راه دور کنتور‌های دیجیتال به شکل پایلوت در محدوده خدمات این شرکت اجرا می‌شود و با اجرای این طرح، در بستر بیسیم و اینترنت داده‌های کنتور‌ها منتقل می‌گردد.
به گزارش برق نیوز، غلامرضا ذنوبی  اعلام کرد: قرائت از راه دور کنتور‌های برق، در بستر اینترنت اشیا امکان پذیر شده است و اجرا می‌شود. شرکت توزیع برق شیراز با استفاده از توان متخصصان داخلی، موفق به اجرای این طرح با اکوسیستم لوراوَن (LoRaWAN) شده است.

این مقام مسوول توضیح داد: برخلاف سایر روش‌های انتقال اطلاعات که از طریق خطوط مخابراتی و در بستر اینترنت انجام می‌شود، شبکه LoRaWAN یک پروتکل توان پایین با برد وسیع یا LPWAN است. این سیستم برای دستگاه‌های بیسیم و در بستر اینترنت اشیا طراحی شده است و در سطح شبکه‌های منطقه ای، ملی یا جهانی می‌تواند عمل کند.

ذنوبی یکی از خصوصیات این طرح را ارتباط دو سویه، امنیت به صورت نقطه End To End، پویا بودن و بومی سازی دانست و گفت: در این طرح پایلوت دو مجموعه مسکونی مجهز به دروازه‌های لوراون شده و عملیات قرائت کنتور‌های مذکور به راحتی در بستر بیسیم و از راه دور انجام می‌شود.

ذنوبی بدون اشاره به زمان دقیق اجرای این طرح گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز قصد دارد کلیه مجموعه‌های تجاری و مسکونی در کل محدوده خود را به سیستم‌های قرائت از راه دور کنتور، مجهز کند.

حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق شیراز به مساحت ۲۰هزار و ۱۴۸کیلومتر مربع شامل امور هفت گانه برق شیراز، مدیریت برق مرودشت شامل برق مرودشت و اداره‌های برق سیدان، درودزن و کامفیروز، مدیریت برق ارسنجان، مدیریت برق سپیدان شامل برق سپیدان و اداره برق بیضا، مدیریت برق پاسارگاد، مدیریت برق سروستان، مدیریت برق صدرا و مدیریت برق نواحی شیراز شامل اداره‌های برق خرامه، داریون، زرقان، کوار، ارژن و دارنگون است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار