کد خبر: ۴۰۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
 نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در شهرستان کبودر آهنگ در همدان با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال توسط معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا افتتاح گردید.

به گزارش برق نیوز،  امروز اول بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از سوی اردکانیان وزیر نیرو و با حضور صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا و مدیران استانی، نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی این استان در شهرستان کبودرآهنگ که توسط بخش خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال احداث شده است، افتتاح گردید.

این پروژه ۷ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در فضایی به مساحت ۱۴ هکتار ساخته شده است که قابلیت تولید انرژی برق به میزان ۱۱،۵ گیگاوات‌ساعت در سال را دارد. گفتنی است با تزریق این میزان انرژی به شبکه توزیع برق، صرفه جویی در ۳ میلیون لیتر مصرف آب و نزدیک به ۴ میلیون مترمکعب کاهش مصرف سوخت فسیلی و پیشگیری از انتشار ۹۵۹۸ تن گاز گلخانه‌ای در سال محقق خواهد شد.
 
تعداد کل پنل‌های این نیروگاه ۱۹ هزار و ۴۴۰ عدد بوده که ۳۲۴۰ عدد پنل دنبال کننده دارد و ۱۶ هزار و ۲۰۰ عدد آن دارای استراکچر ثابت است و شش ترانس به ظرفیت هر کدام ۱۲۵۰ کیلووات آمپر دارد

بر اساس گزارش دریافت‌شده از سرمایه‌گذار این پروژه، ساخت این نیروگاه توسط نیرو‌های بومی و با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰۷ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری انجام شده است.

 استان همدان با دارا بودن پتانسیل انرژی تابشی بالا در کنار دمای مناسب هوا بعنوان یکی از استان‌های مساعد کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. در حال ظرفیت نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیرِ نصب شده در استان همدان ۴۸،۶ مگاوات می‌باشد و همچنین تا کنون تعداد ۲۸ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ پشت‌بامی در این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
این جور پروژه ها در جهان، مثلاً اگر با هزینه ی صد تومان ساخته می‌شود ، در ایران با هزینه صد میلیون تومان ساخته میشود و عموماً با بد ترین کیفیت...
در مدت کوتاهی هم از کار می افتد و فراموش می‌شود...
Tam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
جالبه ما از 365 روز 340 روز آفتاب داریم نیروگاه خورشیدی نمیزنن بعد همدان که نمیدونن آفتاب چیه میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تابش صرفا به تماما آفتابی بودن مناطق بستگی ندارد. تولید برق در شیراز که هوای خوبی دارد و دمای معتدلی دارد حدودا 25 درصد بیشتر از اهواز است.
کویر ایران خیلی کمتر از شهرکرد تابش مفید دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
0
0
در جواب tam باید گفت چون کارشناسان و مسوولین فهمیدن که شما نمیدونید آفتاب یعنی چی ، که در ولایت شما نیروگاه خورشیدی نزدند . مراقب حرف زدنت باش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
دقت فرمایید اعلام کردند تولید در سال 11.5 گیگاوات ساعت است روشنتر اینکه هر ساعت 1.3 مگاوات تولید دارند شبکه کشور بالای 80 هزار مگاوات است در حالیکه مپنا هزاران مگاوات نیروگاه در حال ساخت است اقای وزیر بازدید از یک نیروگاه یگ مگاواتی را وقت می گذارد البته انرزی تجدید پذیر یک کار خوب است ولی اقای وزیر فکر تابستان را بکند نه بازدید از طرحهای تبلیغاتی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار