کد خبر: ۴۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها را از خود وزارت نیرو و سازمان‌های دولتی شروع خواهیم کرد، گفت: وزارت نیرو جزو دستگاه‌هایی است که در بخش‌هایی مثل شرکت‌های توزیع برق، تعداد قابل توجهی از کارکنان برای انجام وظایف اداری از موتورسیکلت استفاده می‌کنند که تلاش خواهیم کرد این کار را تا قبل از پایان سال عملیاتی کنیم.

به‌گزارش برق نیوز، "رضا اردکانیان" امروز سه‌شنبه در سفر به استان همدان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اخیراً در هیئت دولت بحث آلاینده‌ها به‌طور جدی مطرح شده و برای کلانشهر‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: با همکاری شرکت‌های سازنده موتورسیکلت طرحی را آماده کرده‌ایم که بر اساس آن وزارت نیرو زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های لازم برای ارائه برق موردنیاز به موتورسیکلت‌هایی که در این پروژه برقی می‌شوند را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: گزارشی هم در این زمینه به رئیس جمهور ارائه شده که با دستور ایشان با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال نهایی کردن این طرح هستیم. همچنین محاسبات اقتصادی آن انجام شده، به‌گونه‌ای که هم صرفه اقتصادی برای صاحبان این وسایل نقلیه دیده شده، هم موتورسیکلت‌های جدید برقی وارد بازار خواهند شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش آلاینده‌ها خواهد داشت و آن را از خود وزارت نیرو و سازمان‌های دولتی شروع خواهیم کرد، گفت: وزارت نیرو جزو دستگاه‌هایی است که در بخش‌هایی مثل شرکت‌های توزیع برق، تعداد قابل توجهی از کارکنان برای انجام وظایف اداری از موتورسیکلت استفاده می‌کنند که تلاش خواهیم کرد این کار را تا قبل از پایان سال عملیاتی کنیم.

اردکانیان نقش آلایندگی موتورسیکلت‌ها را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: طبق گزارشات بانک جهانی میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها تا حدود ۱۸ برابر خودرو‌ها بوده، بنابراین طرح مذکور از توجیه اقتصادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال برای رونق تولید موظف هستیم زیرساخت‌های مناسب‌تری را به‌ویژه در بخش انرژی فراهم کنیم، ادامه داد: حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید شامل خطوط انتقال، شبکه توزیع و پست‌های برق در این پویش وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وزیر نیرو افزود: استان همدان از استان‌هایی است که برای طرح‌های توسعه‌ای نیازمند بهره‌مند شدن از برق مطمئن و پایدار است که در این زمینه طرح‌هایی را در برنامه داریم.
 
وی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح جایگزینی یک میلیون کولر گازی فرسوده و غیراستاندارد در مناطق گرمسیری کشور خبر داد و افزود: ۵ میلیون کولر گازی در مناطق گرمسیری وجود دارد که این کار به صورت برد – برد و در مدت سه سال با مشارکت سازندگان داخلی و حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

اردکانیان گفت: هزینه کار کردن با کولر‌های غیر استاندارد و پر مصرف بسیار بالاست. هم برای خود مردم که رقم قابل ملاحظه‌ای پول برق می‌دهند، هم برای وزارت نفت که باید رقم قابل ملاحظه‌ای گاز به ما بدهد و هم خود وزارت نیرو که باید این میزان انرژی مورد نیاز را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: از این طریق، دو میلیارد متر مکعب گاز در اثر تبدیل این کولر‌ها صرفه جویی می‌شود. ۳۵۰ میلیون دلار منفعتی است که این گونه از دست می‌دهیم که با صادرات گاز می‌توانیم آن را عاید کشور کنیم. با این روال، ۱۶۰۰ مگاوات در تابستان با اصلاح مصرف در این بخش صرفه جویی می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
يكي از انتظارات از سفرهاي استاني جناب وزير توجه به كاركنان صنعت برق است قبل از سفر وزير نيرو تعدادي از مديران و كاركنان ... كه در سالهاي حكمراني مدير عامل دچار اسيب هاي روحي و مالي و شخصيت سازماني شده بودند طي نامه ايي علل اين همه اسيب را جويا شدند كه اينبار نيز مدير عامل از پاسخ درماندند. بناچار و به جبر وادار شدند علل اسيب هاي وارده را از وزير نير بپرسند كه متاسفانه مجالي يافت نشد ولي قرار شد موارد اسيب هاي وارده و ساير موارد را بصورت كتبي به دفتر وزير نيرو ارسال گردد و حتي در صورت لزوم كاركنان و مديران با نماينده وزير محترم نيرو جلسه داشته باشند.تمام تلاش كاركنان اين است كه شخص مدير عامل همراه با معاونين منابع انساني و برنامه ريزي بايد بگويند چگونه به يكباره از ته جدول به بالاترين جايگاه رسيده اند اينها مسبب نابودي شركت هستند كه بايد پاسخگوي عملكردشان باشند . بجاي اينكه توانير به دادخواست هاي كاركنان رسيدگي كند ، حراست محترم وزارت نيرو به دادخواهي امده . اگر وزير محترم نيرو بدنبال انسجام بخشي هستند بايد لوح استقامت ، انسجام و شكيبايي را به كاركنان ... بدهند چون در سخت ترين شرايط از ظلم مديريتي مديرعامل و معاونين دم بر نياوردند .تنها خواسته كاركنان محاكمه و به محكمه بردن مديرعامل و معاونين منتخب ايشان است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار