کد خبر: ۴۰۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های صنعت برق آذربایجان شرقی، با بیان اینکه افزایش مصرف برق و انرژی چیز بدی به شمار نمی‌آید، افزود: مصرف روز افزون انرژی نشانه‌ای آشکار از توسعه یافتگی است که این افزایش باید در حوزه‌های صنعت و تجارت نمود یابد تا جامعه به سوی پیشرفت و رفاه حرکت کند.

به گزارش برق نیوز؛ استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور، گفت:، اما در عین حال باید توجه داشت که افزایش مصرف انرژی جزو شاخص‌های مهم در توسعه یافتگی کشور‌ها است.

محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار در تولید و تامین انرژی، افزایش خدمات باکیفیت برای متقاضیان و مشتریان و بهینه‌سازی و روزآمد کردن زیرساخت‌ها باید همواره سرلوحه فعالیت‌های عوامل صنعت برق استان و کشور قرار بگیرد.

پورمحمدی با اشاره به روند رو به رشد ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی در آذربایجان شرقی، تامین برق مورد نیاز این واحد‌ها را ضروری دانست و بر استفاده از سیستم‌های نوین تولید برق، توسعه انرژی‌های پاک و ایجاد ایستگاه‌های کوچک تولید برق برای کاهش فشار از روی شبکه سراسری تاکید کرد.

وی نقش مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی را بسیار مهم خواند و یادآوری کرد: افزایش تولید برق بدون کنترل مصرف آن جوابگوی نیاز‌ها به خصوص در واحد‌های صنعتی و تولیدی نخواهد بود و باید از مردم بخواهیم که نسبت به این موضوع احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

پورمحمدی با بیان اینکه شرکت‌های تولید و توزیع برق در زمینه فرهنگ‌سازی و اصلاح رفتار‌های اجتماعی نیز فعال بوده اند، اعمال سیاست‌های تشویقی برای مشترکان کم مصرف را از جمله این اقدامات بسیار خوب در بهینه‌سازی مصرف برق دانست که موثر نیز بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر وضعیت امروز را با ۴۰ و حتی ۲۰ سال قبل مقایسه کنیم حجم کار‌های انجام شده مشخص می‌شود، هرچند شایستگی ملت ایران بسیار بیشتر از امکانات و شرایط کنونی است.

پورمحمدی افزود: اینکه قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ درصد روستا‌های آذربایجان شرقی از نعمت برق برخوردار بودند، اما اکنون این رقم به ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۵ خانوار رسیده است، جای شکرگذاری دارد.

به گزار ایرنا، همزمان با دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۲۷ پروژه صنعت برق آذربایجان شرقی با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۴ میلیارد ریال آغاز شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار