کد خبر: ۴۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
وزیر نیرو گفت:در تابستان سال‌های ۹۷ و ۹۸ با محاسبات، ارزیابی‌ها و بررسی‌های دقیق توسط ستاد وزارت نیرو، خوزستان طی این دو سال در رتبه نخست مدیریت مصرف قرار داشت.
به‌گزارش برق نیوز،وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری افزون بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان طرح در صنعت برق خوزستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گفت: در این بخش حدود ۷ هزار میلیارد تومان طرح دیگر هم در دست اجراست که امید است مطابق برنامه به ثمر برسند.
 
«رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از چهار پروژه صنعت برق خوزستان که در چارچوب پانزدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد، افزود: در بخش برق خوزستان، طرح‌های مهم و موثری در عرصه تامین، تولید و توزیع به بهره‌برداری رسیده که در نگاهی با مقیاس ملی، علاوه بر مجموعه طرح‌های بهره‌برداری شده امروز که بیش از ۶۰۵ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده، دو واحد نیروگاه گازی غرب کارون نیز با سرمایه‌گذاری بخش صنعت نفت کشور با اعتباری افزون‌بر ۱۴۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که در مواقع مقتضی به شبکه سراسری کمک می‌کند.

وی افزود: از این حیث، ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان مجموعه طرح‌هایی است که در صنعت آب و برق در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

اردکانیان همچنین گفت: در بخش آب نیز، طرح‌های مهمی با اعتباری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در خوزستان در حال اجراست و امید می‌رود بخش‌های عمده‌ای از آن تا پایان دولت تدبیر و امید به ثمر برسد.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان هر چند استانی ارزنده در عرصه تامین و تولید به لحاظ گستردگی منابع در اختیار است، اما شاخص‌ترین وجه مثبت و درخشان این استان در عرصه مدیریت مصرف است.

اردکانیان یادآوری کرد: در تابستان سال‌های ۹۷ و ۹۸ با محاسبات، ارزیابی‌ها و بررسی‌های دقیق توسط ستاد وزارت نیرو، خوزستان طی این دو سال در رتبه نخست مدیریت مصرف قرار داشت.

وی گفت: این که بتوانیم حدود ۱۰ درصد اوج بار خوزستان که استانی صنعتی، کشاورزی، مرزی، گرمسیری و صنعتی به معنای عام خود است را کاهش دهیم، بدون این که وقفه‌ای در تولید و خللی در آسایش و رفاه مردم ایجاد شود، کار بزرگی است و امید می‌رود نهادینه شود.

وزیر نیرو افزود: اصلی‌ترین کاری که جامعه را تاب‌آور می‌کند اصلاح شیوه‌های مصرف است که پس از آن به مدیریت تقاضا خواهیم رسید.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
اینهمه توجه = ترس ازاستیضاح = کمسیون حس.....
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
سلام
طبق آمارهای رسمی شرکت توانیر از حدود ۳۱۰۰ مگاوات کاهش اوج بار در تابستان سال ۹۸ شرکت برق منطقه ای فارس شامل شرکت توزیع فارس و شیراز و برق منطقه ای حدود ۹۵۰ مگاوات در استان فارس اوج بار را کاهش داده است یعنی در سطح کشور بیش از ۳۰ درصد سهم کاهش اوج بار را انجام داده است. جهت اطلاع
احسان صرافان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
با تشکر از تلاشهای تمامی همکاران در صنعت برق کشور :

مدیر عامل برق فارس در جلسه کاهش پیک بار اعلام کرد :
صنعت برق فارس و بوشهر موفق شد به میزان 956 مگاوات یعنی معادل 28 درصد مدیریت مصرف کل کشوردر روز پیک شبکه ، کاهش بار داشته باشد .
محمدجعفرقربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
با سلام و احترام
ضمن تبریک دهه پرفروغ فجر لازم بذکر است عرض نموده پیرو آمار نادرست درج شده مربوط به کاهش پیک بار۱۳۹۸ ، از میزان ۳۰۰۰ مگاوات کاهش خاموشی کشور رقم ۹۵۸ مگاوات حدود ۲۸درصد میزان از کل خاموشی در کشور سهمه برق منطقه ایی فارس و بوشهر می باشد و درسطح آماری رقم قابل توجه ایی می باشد. /باتشکر
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
با سلام- متاسفانه طی سال های گذشته شاهد بوده ایم که سنجش های سلیقه ای و استفاده از مقیاس های اشتباه و ارائه دسته بندی های غیرواقعی و به اصطلاح مصلحت نگرانه چگونه موجب دلسردی دست اندرکاران صنعت برق گردیده است. به گواه آمار صنعت برق فارس و بوشهر علیرغم مشکلات عدیده و کمبودها و قرار گیری در مناطق بد آب و هوا توانسته است با ایجاد کارگروه های منسجم و هماهنگ بین شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت های توزیع منطقه دستاورد ارزشمندی را همسو با اهداف وزارت نیرو و در راستای اقتصاد مقاومتی عرضه نماید که این امر چه از نگاه ساختاری و چه از دید نتایج کسب شده منحصر بفرد است.
اما متاسفانه این تلاش ها بدلیل نگاه های یک سویه و از بالا به پایین هیچگاه آنگونه که شایسته است دیده نشده است و به عبارت دیگر پس از عبور از ایام سختی ها همه چیز به دست فراموشی سپرده شده است. امید است در آینده نزدیک شاهد یکپارچگی نگرش مدیریتی صنعت برق باشیم و با نگاه صحیح و صادقانه از خدشه دار کردن تلاش همکاران و دلسردی تمام زحمت کشان این صنعت که سرمایه های اصلی وزارت نیرو می باشند پرهیز نماییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
برادران وخواهران گرامی مشکل ارقام و عددها نیستند اینجانب بعنوان یک خوزستانی آمار وزیر نیرو را قبول ندارم کذب محض است و در استان خوزستان ساعات اداری را به نصف تقلیل دادند و در تابستان تعطیلی های ناخواسته و اجباری بیش از 50 روز بوده و آنهم بخاطر صرفه جویی در مصرف انرژی. اگر مدیریت این است پس بفرمایید کل ایران را در تابستان تعطیل کنید . بنظر شما برق خوزستان کار شاقی کرده است؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار