کد خبر: ۴۰۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای برق زنجان و ۲۳ پروژه بزرگ برق منطقه‌ای که در قالب پویش  الف-ب-ایران، انجام شد گفت:اکنون می‌توان به جرات ادعا کرد که در صنعت برق به خودکفایی کامل رسیده ایم.

به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی زاده در این مراسم اظهار داشت: صنعت برق در پیاده سازی اهداف انقلاب همواره پیشتاز بوده است چرا که اکنون در حدود صد درصد جمعیت کشور از نعمت برق برخوردار است در حالی که در دنیا اکنون ۱.۲ میلیار نفر بدون برق هستند.

متولی زاده با اشاره به اینکه در پیش از انقلاب تمام فعالیت‌های فنی، پیمانکاری و مشاوره‌ای وحتی خدماتی توسط نیرو‌های خارجی انجام می‌شد تصریح کرد: اکنون نه تنها در تامین تجهیزات و اجرای پروژه‌ها به خودکفایی رسیده ایم بلکه در حال صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشور‌ها نیز هستیم.

 متولی زاده خاطرنشان کرد: صنعت برق در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز پیشتاز بوده است.

وی در این خصوص به گذر موفق ازپیک تابستان امسال اشاره کرد و آن را نتیجه همراهی مسئولان و مردم دانست و گفت: در تابستان با همراهی مردم نه تنها هیچ خاموشی گسترده‌ای رخ نداد بلکه در هزینه‌ها نیز صرفه جویی شد.

وی ادامه داد: امسال با ارئه ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکانی که در طرح‌های بهینه سازی مصرف همکاری کرده بودند، از صرف هزینه ۷ هزار میلیارد تومانی جلوگیری شد.

وی صنعت برق را صنعتی از تولید به مصرف دانست و گفت: این گفته به معنای آن است که در تمام ساعات شبانه روز و در طول ایام سال باید همکاران ما در نیروگاه‌ها و خطوط انتقال و پست‌ها و توزیع مشغول به فعالیت باشند تا در هنگام زدن حتی یک کلید، برق به صورت پایدار به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیرعامل توانیر همچنین در خصو ص راه اندازی مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان نیز گفت: با راه اندازی این مرکز، از این پس کنترل بار و مدیریت شبکه توسط متخصصان استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد:برق صنعتی در حال توسعه است و در طول ۴۰ سال گذشته ۸ برابر رشد جمعیت در توسعه زیرساخت‌های صنعت برق سرمایه گذاری شده است و این معنای آن است که صنعت برق ۸ برابر سایر بخش‌ها فعالیت کرده اند.

در این مراسم هچنین مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان نیزگفت:با هدف ارتقاء ظرفیت‌های فرماندهی و کنترل در سطح شبکه انتقال برق و افزایش سطح امنیت و پایداری شبکه کشور سطح مرکز دیسپاچینگ زنجان به مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان ارتقاء یافت.

اله مرادی با بیان این که با توجه به نتایج ارزیابی به عمل آمده از مرکز دیسپاچینگ زنجان و اقدامات انجام شده آن شرکت در راستای تامین نیازمندی‌های استخراج شده از ارزیابی و همچنین مطابق بند ۱ ماده ۷ اساس نامه شرکت مدیریت شبکه برق ایران سطح مرکز دیسپاچینگ زنجان به مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان ارتقاء پیدا کرد.

اله مرادی با اشاره به این که وظیفه پایش و راهبری و ایجاد تعادل در شبکه برق به عهده دیسپاچینگ است، تصریح کرد: دیسپاچینگ از لحاظ گستره‌ی عملکرد به دیسپاچینگ ملی (SCC)، دیسپاچینگ منطقه (AOC)، دیسپاچینگ فوق توزیع (RDC) و دیسپاچینگ توزیع (DCC) دسته بندی می‌شود.

وی از مشخصه‌های خاص و منحصربه فرد صنعت برق، هم زمانی تولید با مصرف، عدم امکان ذخیره سازی به صورت گسترده و لزوم ایجاد تعادل بین تولید و مصرف برای کنترل فرکانس قابل قبول برای مشترکان برشمرد که راهبری و پایش شبکه‌های برق را حساس و پیچیده کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به ارتقاء زیرساخت‌ها و توانمندی کارکنان این شرکت، اظهار کرد: این زیرساخت ها، امکان رویت کلیه ایستگاه‌های انتقال و نیروگاه‌ها و همچنین پایش و کنترل آن‌ها را در مرکز دیسپاچینگ فراهم آورده است که این زیرساخت ها، شامل: توسعه شبکه فیبرنوری در تمام نیروگاه‌ها و پست‌های انتقال، شبکه PLC و پوشش کامل شبکه بی سیم و تجهیزات موردنیاز در کل شبکه تحت عملیات شرکت است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
1
میشه یک رله و یک سیستم dcs ساخت داخل که خودتونم قبول داشته باشید و ساخت داخل باشه رو نام ببرید؟ همین ۳۰ درصد تجهیزات یک پست رو تشکیل میده و اهمیتش بیشتر از ۸۰ درصد تجهیزات هستش.
محفوظ
|
Netherlands
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
1
باشه داداش تو خوبی !!!!!!!!!!!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار