کد خبر: ۴۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
در نخستین برنامه هفته شانزدهم پویش هرهفته_الف_ب_ایران، عملیات اجرایی آماده سازی ساختگاه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی محمود آباد امروز با حضور وزیر نیرو آغاز شد.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز پس از حضور در جلسه مدیریت بحران استان گیلان راهی مازندران شد تا در هفته شانزدهم پویش هرهفته_الف_ب_ایران طرح‌های اب و برق این استان را کلنگ‌زنی و افتتاح کند که نخستین برنامه این سفر، از شهر محمودآباد آغاز شد.

​محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی در مراسم آغاز عملیات این طرح گفت: این نیروگاه با ظرفیت کل ۵۰۰ مگاوات شامل یک واحد گازی به ظرفیت ۳۴۰ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات خواهد بود.

وی تصریح کرد: این نیروگاه جزو نیروگاه‌های راندمان بالاست که بخش سیکل ترکیبی آن دارای راندمان ۶۰ درصد می‌باشد و در نوع خود از نیروگاه‌های با سطح تکنولوژی بالا محسوب می‌شود.

طرزطلب افزود: هزینه کل ساخت این نیروگاه ۳۰۰ میلیون یورو است که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ وام تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: تکمیل مطالعات مهندسی و اخذ مجوزات تأمین آب، تکمیل احداث راه دسترسی، برگزاری مناقصه انتخاب سرمایه گذار و مبادله قرارداد خرید تضمینی برق با سرمایه گذار منتخب از جمله اقداماتی خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک درباره این پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این پروژه را کاهش حجم تصدی گری دولتی از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش غیردولتی عنوان کرد و افزود: افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه به عنوان زیر بنای تولید و استفاده بهینه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحد‌های این نیروگاه از دیگر اهداف این پروژه محسوب می‌شود.

لازم بذکر است، این نیروگاه در استان مازندران، بخش سرخرود شهرستان محمود آباد، روستای معلم کلا واقع است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار