کد خبر: ۴۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری ۱۵۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومان در چارچوب پویش هرهفته_الف_ب_ایران در ۲۳ استان کشور تاکنون گفت: طبق برنامه ۷۰ پروژه دیگر صنعت آب و برق تا پایان امسال با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ استان کشور افتتاح می‌شود.
به‌گزارش برق نیوز، «رضا اردکانیان» در هفدهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سفر به استان هرمزگان، در حاشیه افتتاح سد سرنی میناب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در استان هرمزگان، چهار پروژه افتتاح می‌شود که مهم‌ترین آن سد مخزنی «سرنی» است که نیاز آب شرب منطقه را با حجم مخزن ۶۱ میلیون متر مکعب تامین می‌کند و برای آن ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: همچنین خط انتقال آب به بندرعباس، یک مخزن بزرگ آب برای منطقه و آبرسانی به شهر «تازیان» و ۴۴ روستا با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر امروز با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۶۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: امسال به برکت شکرگذاری و قدردانی مردم در همه جای کشور به‌ویژه مردم هرمزگان که سال‌های سخت خشکسالی را پشت سر گذاشتند، با سدی که افتتاح می‌شود حدود ۴۰ میلیون متر مکعب از ۶۱ میلیون متر مکعب حجم مخزن آب شیرین و گوارا را ذخیره خواهیم داشت.

اردکانیان درباره مشکل انتقال آب بندرعباس هم گفت: وظیفه ما تامین آب سالم، با کیفیت و پایدار برای همه مردم است، بنابراین شناسنامه برای آب ساری و جاری در کشور و بارش‌های جوی صادر نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در همه نقاط کشور جمعیت ساکن باشد، گفت: وظیفه ما تامین آب و وظیفه هم‌وطنان استفاده صحیح از آن است. هیچ‌گونه نگرانی برای هموطنان مینابی در این زمینه وجود ندارد و آب این سد، آب شرب میناب را تامین می‌کند و نیاز‌های معقول از طریق دیگر هم تامین خواهد شد.

اردکانیان درباره فرونشست در برخی نقاط شهر میناب بر اثر حفر چاه‌های غیرمجاز نیز اظهار داشت: استان هرمزگان سال‌های بسیار خشکی را سپری کرد و در این سال‌ها با توجه به اولویت تامین آب شرب مورد نیاز مردم، ناگزیر به حفر چاه برای تامین مصارف شرب در مقاطعی بودیم، اما این که خارج از محدوده مجاز برای سایر مصارف غیر شرب چاه حفر شود، طبق ضوابط با این مسئله برخورد خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با طرح جامع سازگاری با کم‌آبی هرمزگان که به تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی رسیده و همه ابعاد یک زندگی رو به جلو و توسعه پایدار استان در آن دیده شده است، با همکاری نزدیک همه دستگاه‌ها مشکلات و مسائل تخفیف یابد.

اردکانیان همچنین با بیان اینکه وعده کرده‌ایم که تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ را با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در تمام استان‌های کشور بهره‌برداری کنیم، گفت: بر این کار مصمم هستیم و هدف ما این است که در شرایط تحریم‌های ظالمانه به مردم نشان دهیم چرخ‌های توسعه کشور در حال چرخش است و به تحریم کنندگان هم بگوییم که صلاح آن‌ها در منصرف شدن از این تصمیم است.

وزیر نیرو تصریح کرد: شرایط تحریم، شرایط سختی است، اما از دل این تحریم‌ها هم بهره‌هایی برای خوداتکایی کشور خواهیم گرفت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار