کد خبر: ۴۰۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی احداث رینگ روشنایی جزایر سه گانه استان هرمزگان از ابتدای سال ۹۹ خبر داد و گفت: موضوع رینگ روشنایی سه جزیره "هرمز"، "لارک" و "ابوموسی" برای گردشگری و استفاده اهالی استان و همچنین توسعه شرایط ایمن این جزایر آغاز می‌شود.

به‌گزارش برق نیوز، وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی احداث رینگ روشنایی جزایر سه گانه استان هرمزگان از ابتدای سال ۹۹ خبر داد.
 
"رضا اردکانیان" روز شنبه در پایان سفر خود به استان هرمزگان در چارچوب هفدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران در جمع خبرنگاران افزود: در حضور استاندار هرمزگان در این باره طرح موضوع شد و به یک توافقی رسیدیم تا پروژه مشترکی را با استان اجرا کنیم.

به گفته وی این پروژه به نحوی خواهد بود که دست‌کم ۳۰ درصد مشارکت از منابع استانی باشد و مابقی از منابع داخلی شرکت توانیر و منابع عمومی با کمک دولت تامین تا به سرعت موضوع رینگ روشنایی سه جزیره "هرمز"، "لارک" و "ابوموسی" برای گردشگری و استفاده اهالی استان و همچنین توسعه شرایط ایمن این جزایر آغاز شود.

اردکانیان گفت: امید است این پروژه هر چه زودتر آغاز شود تا از مواهب آن بهره‌مند شویم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی این است که طرح اولیه را تا پایان سال تدارک دیده و در ابتدای سال ۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی همچنین اظهار داشت: پروژه‌های مهم و موثری در پویش هرهفته_الف_ب_ایران در استان هرمزگان افتتاح شد و بخش دوم آن هم در آینده نزدیک عمدتا در صنعت برق استان افتتاح خواهد شد.

اردکانیان، مجموع سرمایه‌گذاری پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز در استان را ۲۶۴ میلیارد تومان را شامل سد مخزنی سرنی در شهرستان میناب برای مصارف شرب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و حقابه‌های زیست محیطی، آبرسانی به شهر تازیان و ۴۴ روستا با جمعیت ۱۰۲ هزار نفر و ایستگاه پمپاژ این طرح و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی برشمرد.

به گفته وزیر نیرو، با بهره‌برداری از این مخزن حجم مخازن آب در هرمزگان به ۲۲۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.
وزیر نیرو گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دولت و همت استاندار هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در آستانه رسیدن به نقطه پایداری از حیث نیاز‌های آب و انرژی استان هستیم.

وی گفت: تا سال ۱۴۰۰ تقریبا ۵۰ درصد به ظرفیت نصب شده برق استان اضافه خواهد شد و همچنین با تنوع‌بخشی به منابع آب شرب استان اعم از شیرین کردن آب دریا و جمع‌آوری آب‌های سطحی در وضعیتی هستیم که دل‌نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که سال‌های خشک گذشته را یادآوری کند کمتر خواهد بود.

اردکانیان افزود: یکی از مسایل مهم باقی‌مانده برای مرکز استان بحث فاضلاب بندرعباس است که جزو پروژه‌های مورد توجه بوده و کار‌های خوبی در این ارتباط انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: تحولی که امید است در همین دولت و در آینده نزدیک شکل دهیم فراهم کردن امکانات مالی لازم برای سرعت دادن به پروژه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بندرعباس است.

وی اظهار کرد: چه در پروژه فعلی که ۲۶ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و چه توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی چاره در این دیده شده که وزارت نیرو پا پیش بگذارد و با در اختیار قرار دادن بخشی از اموال غیرمنقول خود این امکان را فراهم کند که ما حجم قابل توجهی از این پساب را در جهت ایجاد یک نوار سبز مطمئن برای بندرعباس در نظر بگیریم که هم از پساب برای کمک به شرایط زیست محیطی آن استفاده و هم نگرانی موضوع فاضلاب برطرف شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار