کد خبر: ۴۰۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
شرکت فولاد کویر به عنوان اولین خریدار گواهی ظرفیت در اولین روز فعالیت رسمی این بازار خریدی معادل ۱۱۰ مگاوات برق را داشته است.
به گزارش برق نیوز؛ آرش صدری، درباره استقبال شرکت متبوعش از بازار گواهی ظرفیت در اولین روز گفت: شرکت فولاد کویر از زمان ابلاغ دستورالعمل این بازار روند فعالیت خود را آغاز کرد و طی جلساتی با مجموعه وزارت نیرو مزایای این بازار به شرکت فولاد کویر اعلام شد.

وی با بیان اینکه شرکت متبوعش دراولین روز فعالیت بازار گواهی ظرفیت معادل ۱۱۰ مگاوات برق خریداری کرده است، افزود: مطابق شرایط اوراق گواهی ظرفیت شرکت اقدام به خرید اوراق کرد.

صدری تاکید کرد: مجموعه کویر از این بازار گواهی ظرفیت حمایت کرده و دلیل آن نیز این است که به عنوان یک تولیدکننده قدرالسهم خود را ایفا کرده و به این قانون احترام گذاشته است.

به گفته وی، شرکت فولاد کویر پروژه ذوب و ریخته گری را در حال انجام دارد و در حال حاضر دو خط نبرد این مجموعه در حال فعالیت است؛ اما پروژه توسعه فولاد کویر که فعالیت ان در حال انجام است با ظرفیت ۱۱۰ مگاوات انرژی آغاز به کار کرده و بحث‌های قراردای ان انجام شده است و این خرید را به نام خود ثبت کردیم.

نماینده شرکت فولاد کویر از اهمیت‌های این بازار برای شرکت‌های تولید خبر داد و گفت: در خرید از بازار گواهی ظرفیت این سند قابل معامله بوده و امکان انتقال ان وجود دارد، حتی اگر میزان ظرفیت مصرف کننده در یک بازه زمانی کاهش پیدا کند می‌تواند این سند را با توجه به قیمت روز بازار به خریدار انتقال دهد و این جز مزیت‌ها است که یک فضای رقابتی در صنعت برق ایجاد شده است.

صدری افزود: در کنار این موضوع بحث نیروگاه است که تضمین تامین برق برای من مصرف کننده اهمیت دارد چراکه ما یک شرکت فولادی هستیم و نیاز تضمین‌های لازم برای تامین برق شرکت وجود دارد. این سند و اوراق یک تضمین صد در صدی به شرکت می‌دهد که در بازه زمانی پیک تابستان نیز نیازی نباشد که ظرفیت خود را کاهش دهیم.
 
اولین خریدار بازار گواهی ظرفیت کدام شرکت بود؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار