کد خبر: ۴۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
با گسترش آپارتمان‌سازی، گرایش به ایجاد تاسیسات مرکزی بیش‌تر شده است. تاسیسات مرکزی تنها به سیستم‌های گرمایش و سرمایش محدود نمی‌شود. یکی از این نوع تاسیسات، جارو برقی مرکزی (central vacuum cleaner) است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، با گسترش آپارتمان‌سازی، گرایش به ایجاد تاسیسات مرکزی بیش‌تر شده است. تاسیسات مرکزی تنها به سیستم‌های گرمایش و سرمایش محدود نمی‌شود. یکی از این نوع تاسیسات، جارو برقی مرکزی (central vacuum cleaner) است.

یک یا دو دستگاه مکنده بزرگ در جای مناسبی داخل ساختمان که معمولا زیر‌زمین یا پارکینگ است، نصب می‌شود و توسط لوله‌ای به قطر حداقل ۲ اینچ به ترمینال‌هایی در اتاق‌ها لوله‌کشی می‌شوند. اغلب این جارو برقی‌های مرکزی دارای یک کیسه ۶ گالنی هستند که پس از پر شدن آن، مکش جارو برقی کاملا افت می‌کند.

یک لوله خرطومی در هر اتاقی به پایانه وصل می‌شود، اتاق را درست مانند یک جارو برقی معمولی تمیز می‌کند. تخلیه هوای مکیده شده به خارج ساختمان جهت بیرون راندن بوی سیگار و خرده‌های مواد غذایی جمع شده در کیسه توصیه می‌شود.
جاروبرقی مرکزی چیست؟
جاروبرقی مرکزی چیست؟

جاروی مرکزی کسری یک سیستم مکنده استاندارد مرکزی به منظور نظافت ساختمان و ارسال زباله ها از طریق لوله های داخل دیوار به محلی دور از محل زندگی شما است که با نصب دستگاه درمحلی همچون موتورخانه، انباری، پارکینگ و تراس و با لوله های مخصوص کسری به پریزهای مکنده ای که در ساختمان قرار می گیرد متصل می شود و با اتصال خرطومی به این پریزها عمل نظافت را انجام می دهد. این سیستم برای تمام ساختمان ها از یک واحد کوچک تا آسمان خراشهای بزرگ قابل اجرا می باشد.

- زمان مناسب براي اجراي لوله كشي و سيم كشي مدار فرمان جاروي مركزي همزمان با اجراي تاسيسات ساختمان مي باشد .
- نوع مكنده مركزي و تعداد آن نسبت به تعداد و متراژ واحدها استاندارد سازي مي شود.
- دستگاه مكنده مركزي كسري به دو صورت، روي ديوار يا به صورت پايه دار روي زمين قابل نصب مي باشد.
- در ساختمان هاي تك واحدي امكان نصب دستگاه مكنده روي تراس،داخل کمددیواری،کابینت،سرویس و.. نيز وجود دارد.


مزایای جاروی مرکزی

جاروبرقی مرکزی چیست؟
اولین و تنها جاروی‌مرکزی دردنیا که بصورت هوشمند به نسبت تعداد کاربر تعداد موتو‌رهای درحال کار را تنظیم می کند
به ساکنین واحدها با تغییر رنگ لامپ LED روی پریزها کارکرد دستگاه را اعلام میکند.
صرفه جویی در برق مصرفی بخاطر روشن شدن موتور به تعداد کاربرها
استفاده از سنسور حرارتی (thermo switch) برای خاموش کردن موتور جهت پیشگیری از آسیب دستگاه در شرایط دمایی بحرانی
مجهز به برد هوشمند با قابليت محاسبه كاركرد الكتروموتورها در هر بار استارت
موجود در ابعاد و اندازه های متنوع متناسب با هر ساختمانی
دستگاه‌های کسری در مدل های دیواری، ایستاده(زمینی) و بدنه استیل موجود می باشند که امکان نصب دستگاه در فضاهای با سقف کوتاه یا برای مناطق با رطوبت بالا را امکانپذیر می کند.
مجهز به مخزن زباله اهرمی و بي نياز از چفت و بست در مدل هاي پايه دار
دستگاه‌ها با قدرت 1600 تا 6400 وات برای هر نوع سلیقه ای و متناسب با هر ساختمانی

استانداردسازی سیستم جاروبرقی مرکزی

استانداردسازی سیستم جاروی مرکزی در مرحله اول به معنی انتخاب درست مسیرهای لوله کشی و استفاده از مصالح استاندارد و در مرحله بعد انتخاب مدل و تعداد دستگاه مناسب برای ساختمان و جانمایی آن می باشد. متاسفانه اکثرا استانداردسازی را فقط بابت دستگاه های می دانند ولی در اصل کل سیستم جاروی مرکزی جهت گرفتن نتیجه بهتر و در نهایت رضایت مصرف کننده می بایست استاندارد گردد تا بجای یک دستگاه جاروی مرکزی استاندارد یک سیستم جاروی مرکزی استاندارد داشته باشیم. بطور مثال اگر ساختمان را به بدن تشبیه کنیم، جاروی مرکزی قلب و لوله کشی ها رگ های بدن خواهند بود. چنانچه در قسمتی از رگها بریدگی ، گرفتگی یا مشکلی وجود داشته باشد قلب هرچقدر هم کارش را درست انجام دهد مسلماً این موضوع بخشی ویا حتی کل بدن را با مشکل مواجه خواهد کرد. در سیستم جاروی مرکزی هم دقیقاً همینطور است و اگر پروسه اجرا و نصب درست اجرا نشود حتی یک دستگاه با کیفیت و استاندارد هم نمیتواند بدرستی کار کند و جوابگوی نیاز مصرف کننده ها باشد.

برای تحقق این هدف تولیدکنندگان با تولید دستگاه با کیفیت و استاندارد، مجریان تاسیسات و نصب با اجرای دقیق لوله کشی ها ونصب ، کارفرمایان با انتخاب صحیح و در نظر گرفتن منافع مصرف کننده و مصرف کنندگان نیز با انتقادات و پیشنهادات سازنده میتوانند تاثیرگذار باشند.
 
منبع: مکانیزم و کسری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار