کد خبر: ۴۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با ارایه تسهیلات سازمان حمل ونقل و ترافیک، ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی تولید و به‌منظور کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.
به گزارش برق نیوز، طی تفاهمنامه‌ای چهارجانبه فی مابین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی پست و شرکت تولیدکننده موتور سیکلت‌های برقی، تولید ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی برای پستچی‌های پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز، اعطای تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر موتورسیکلت (نیمی از قیمت کل) را برعهده گرفته است و فرصت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی را برای توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست فراهم می‌کند.

بر این اساس ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی موردتایید شرکت ملی پست تولید و طی دو مرحله در اختیار قرار می‌گیرد که در مرحله نخست ۵۰ دستگاه از این موتورسیکلت‌ها تولید و پس از تایید قابلیت‌های موردنظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتورسیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلت‌های تعهد شده (۲۹۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی دیگر) نیز تولید و آماده تحویل می‌شود.

جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه ۲۱۰۰ لیتر به ازای هر دستگاه، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و با پیاده‌سازی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد.

 تفاهمنامه همکاری چهارجانبه به امضای یوسف حجت - سرپرست معاونت و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منوچهر منطقی - دبیر توسعه فناوری‌های حوزه قضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلیل مجاهد - رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو موتور سهند و حسین نعمتی - معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست رسید.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار