کد خبر: ۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ترانسفورماتور‌ها و سلف‌ها دو وسیله مهم هستند که در الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصور غلط وجود دارد که این‌ها یکسان هستند، زیرا از نظر ساختاری و ظاهر به هم شبیه هستند. با این حال، در موارد دیگر از جمله کاربرد، طراحی و اساس ساختار با یکدیگر تفاوت دارد. این مقاله با هدف معرفی برخی از تفاوت‌های قابل توجه بین این دو جزء مغناطیسی انجام شده است.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز،ترانسفورماتور‌ها و سلف‌ها دو وسیله مهم هستند که در الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصور غلط وجود دارد که این‌ها یکسان هستند، زیرا از نظر ساختاری و ظاهر به هم شبیه هستند. با این حال، در موارد دیگر از جمله کاربرد، طراحی و اساس ساختار با یکدیگر تفاوت دارد. این مقاله با هدف معرفی برخی از تفاوت‌های قابل توجه بین این دو جزء مغناطیسی انجام شده است.

بیایید ابتدا در مورد ترانسفورماتور‌ها صحبت کنیم.

ترانسفورماتور‌ها با دو سیم پیچ عایق طراحی شده اند که بر روی هسته آهن، فریت یا فولاد پیچیده می‌شوند.
وظیفه اصلی ترانسفورماتور‌ها تبدیل AC در ولتاژ بالا به ولتاژ پایین و بالعکس است.
ترانسفورماتور‌ها دارای سیم پیچ‌های اولیه و ثانویه هستند. هنگامی که سیم پیچ اولیه به منبع با جریان متناوب متصل می‌شود، یک میدان مغناطیسی متغیر به طور مداوم در اطراف هسته فریت / آهن / فولاد ایجاد می‌شود؛ بنابراین جریان متناوب در سیم پیچ ثانویه تولید می‌شود. سیم پیچ ثانویه هنگامی که به یک مدار الکتریکی جداگانه وصل می‌شود، خروجی می‌دهد.
این دستگاه‌ها به طور گسترده‌ای برای روشنایی LED، تبدیل برق برای مصارف تجاری و پزشکی و در کاربرد‌های ولتاژ بالا (HV) و کاربرد‌های پاشش الکترو استاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انواع اصلی ترانسفورماتور‌ها شامل ترانس کاهنده، ترانس افزاینده، اتوترانس، ترانسفورماتور‌های قدرت و ترانسفورماتور‌های هسته تروئید است.

حال بیایید در مورد بحث در مورد سلف‌ها صحبت کنیم.

سلف‌ها اجزای الکتریکی غیر فعال هستند. آن‌ها همچنین به سیم پیچ یا چوک معروف هستند.
کاربرد‌های اصلی شامل ارائه مقدار مشخصی از القاء در مدار است.
هنگامی که جریان به سیم پیچ می‌رود، به طور موقت انرژی را در میدان مغناطیسی در سیم پیچ ذخیره می‌کند. هنگامی که جریانی در تغییر است از سیم پیچ عبور می‌کند، مطابق قانون فارادی، یک ولتاژ ایجاد می‌شود.
انواع اصلی سلف‌ها شامل هسته هوا، هسته پودر آهن، هسته فریت و سلف‌های چوک است.

اگرچه از نظر ظاهری مشابه هستند، ترانسفورماتور‌ها و سلف‌ها در کاربرد‌های الکترونیکی اهداف مختلفی ارائه می‌دهند. با تولید کنندگان ترانسفورماتور صحبت کنید تا درک فنی بیشتری در مورد تفاوت‌های کلیدی داشته باشید. تولید کننده می‌تواند به شما در درک بیشتر کمک کند، که به نوبه خود به مشخص کردن نیاز‌های شما به سازنده کمک می‌کند.
 
منبع: ترانس طاها
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار