کد خبر: ۴۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سیتروئن یک خودروی برقی ویژه استفاده در مناطق شهری تولید کرده که دو نفر گنجایش دارد و با پرداخت ۲۲ دلار در ماه قابل استفاده است.
به گزارش برق نیوز، این خودروی کوچک که آمی نام دارد، می‌تواند حمل و نقل در نواحی شهری را تسهیل کند و راندن آن نیاز به اخذ گواهینامه رانندگی نیز ندارد.

افراد ۱۴ سال به بالا در فرانسه و ۱۶ سال به بالا در دیگر کشور‌های اروپایی می‌توانند از این خودروی برقی برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

خودروی یادشده مجهز به باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی است و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی ۷۰ کیلومتری را طی کند. شارژ این خودرو با اتصال کابل شارژ آن به هر پریز استاندارد ۲۲۰ ولت ممکن است و شارژ کامل باتری آن به سه ساعت زمان نیاز دارد.

حداکثر سرعت این خودرو به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و افراد با پرداخت ۲۲ دلار در ماه می‌توانند آن را به مدت دو سال اجاره کنند. البته بدین منظور یک پیش پرداخت ۲۹۰۰ دلاری ضروری است. خرید این خودرو نیز با پرداخت ۶۶۰۰ دلار ممکن است. تحویل این خودرو به خریداران اروپایی از ماه ژوئن آغاز می‌شود.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار