کد خبر: ۴۰۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ۹۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از یک کارگاه در این شهر کشف شد.

به گزارش برق نیوز، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ۹۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از یک کارگاه در این شهر کشف شد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی  افزود: ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی از وجود این کارگاه متروکه در حوالی شهر یزد مطلع شدند.

وی با اشاره به شناسایی محل مورد نظر و اخذ مجوز قضایی اظهار کرد: ماموران پس از تکمیل تحقیقات به بازرسی از این کارگاه پرداختنند و این تعداد دستگاه استخراج ارز کشف کردند.

ب با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام غیرمجاز را این میزان برآورد کردند بیان داشت: در این خصوص یک متهم شناسایی و دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز‌های دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار