کد خبر: ۴۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کنترلر دیجیتال که برروی فن کویل‌های زمینی موجود نصب میگردد دور فن بر اساس دمای تنظیمی محیط بطور خودکار تغییر می‌کند که ضمن کاهش میزان مصرف برق فن، بمیزان ۱۰-۱۵ درصد در میزان بار سرمایشی در تابستان و بار گرمایشی در زمستان صرفه جویی بعمل می‌آید. کنترل هوشمند و دقیق فن کویل، کاهش سر وصدای ناشی از قطع و وصل موتور و نمایش دیجیتالی دمای اتاق از ویژگی‌های این کنترلر میباشد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، سیستم فن کوئل به عنوان یکی از متداولترین دستگاه‌های تهویه مطبوع در بسیاری از هتل‌ها و متل‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی و اداری و بیمارستانی استفاده میشود. به طور کلی از این سیستم در مواردی استفاده میشود که بخواهیم درجه حرارت هر فضا بطور جداگانه کنترل شود. همچنین با استفاده از این سیستم از انتقال آلودگی بین اتاق‌ها جلوگیری خواهدشد.

- کنترل کننده هوشمند فن کویل (ترموستات هوشمند با دور اتوماتیک):

بکمک این کنترلر دیجیتال که برروی فن کویل‌های زمینی موجود نصب میگردد دور فن بر اساس دمای تنظیمی محیط بطور خودکار تغییر می‌کند که ضمن کاهش میزان مصرف برق فن، بمیزان ۱۰-۱۵ درصد در میزان بار سرمایشی در تابستان و بار گرمایشی در زمستان صرفه جویی بعمل می‌آید. کنترل هوشمند و دقیق فن کویل، کاهش سر وصدای ناشی از قطع و وصل موتور و نمایش دیجیتالی دمای اتاق از ویژگی‌های این کنترلر میباشد.

سامانه مدیریت هوشمند فن کویل
کنترل کننده هوشمند فن کویل با تایمر قابل برنامه ریزی روزانه و هفتگی:

بکمک این کنترلر علاوه بر کنترل اتوماتیک دور فن کویل بر اساس دمای ست پوینت تنظیمی قابلیت برنامه ریزی جهت تنظیم ساعات کار روزانه وهفتگی میسر میباشد که با انجام این عمل صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای (حداکثر تا ۳۵ درصد) در بخش تامین بار سرمایشی وگرمایشی در موتورخانه صورت میگیرد. خاموشی فن کویل‌ها در ساعات غیر اداری از جمله روش‌های مدیریت انرژی این کنترلر میباشد.

سامانه مدیریت هوشمند فن کویل
-کنترل کننده هوشمند فن کویل با قابلیت تشخیص حضور فرد و با مود اقتصادی:

این کنترلر هوشمند برای کنترل خودکار دمای اتاق بر اساس استفاده یا عدم استفاده از اتاق مناسب میباشد. بدین صورت در صورت استفاده از اتاق دمای آن در محدوده دمای آسایش (مثلا ۲۲ درجه سانتیگراد) تنظیم میشوند. همچنین در صورت عدم استفاده از اتاق بیش از زمان مشخص دمای آن در محدوده دمای اقتصادی (بعنوان مثال ۳۰ درجه سانتیگراد در تابستان و یا ۱۴ درجه سانتیگراد در زمستان) تنظیم میگردد. این تغییر بصورت خودکار و بااتصال خروجی سنسور تشخیص حضور به ورودی کنترلر قابل انجام میباشد. با استفاده از کلید موجود بر روی ترموستات یا تغییر ورودی مخصوص امکان انتخاب مود کاری زمستانی یا تابستانی وجود دارد. از قابلیت‌های دیگر این ترموستات تنظیم دستی یا اتوماتیک سرعت فن برای فن کوئل‌های چند سرعته میباشد.

با استفاده از تنظیمات موجود میتوان چند پارامتر را تنظیم کرد:

الف-دمای آسایش

ب-تنظیم دو زمان تاخیر مستقل برای تغییر از مود آسایش به اقتصادی و بر عکس

از ویژگی‌های برتر دیگر این سامانه امکان مدیریت هوشمند سیستم روشنایی با توجه به حضور فرد در اتاق میباشد. این سیستم برای کنترل خودکار روشنایی در محل‌هایی که عمده فعالیت‌ها بصورت نشسته و کم تردد در آن جریان دارد (بعنوان مثال اتاق کار، کلاس درس، اتاق کنفرانس، رستوران و...) مناسب است؛ لذا حساسیت تشخیص این حسگر‌ها از حسگر‌های تشخیص حرکت بیشتر میباشد. این سیستم دارای دو خروجی مستقل برای کنترل روشنایی (با خروجی ۱) و کنترل سیستم سرمایشی نظیر کولر، اسپیلت و فن کویل (با خروجی ۲) را دارد.


با استفاده از پیچ‌های تنظیم میتوان چند پارامتر را تنظیم نمود:

-تنظیم میزان شدت روشنایی (لوکس) مورد نیاز برای محل مورد استفاده (خروجی ۱)

- تنظیم زمان خاموش شدن در صورت عدم استفاده از محل (هرخروجی تنظیم زمانی مستقل به خود را دارد)

-تنظیم حساسیت یا برد پوشش حسگر



کاملترین کنترل کننده هوشمند ناحیه‌ای با قابلیت کنترل همزمان سیستم سرمایش وگرمایش (فن کویل)، تهویه، روشنایی، رطوبت، سنسور حضور فرد، گاز CO۲، کنترل پنجره، کنترل شبکه هوارسان VAV، امکان مانیتورینگ ومدیریت تمامی نقاط تحت کنترل با یک کامپیوتر مرکزی:

این کنترلر دارای ساختار متمرکز بوده و فاکتور‌های بسیاری از محیط را تحت کنترل قرار می‌دهد. با این سامانه همزمان می‌توان سرمایش و گرمایش، تهویه، روشنایی، رطوبت، گاز CO۲ (جهت تعیین تعداد نفرات موجود در هر ناحیه از طریق بازدم افراد که گاز دی کسید کربن تولید میگردد ومیزان آْن افزایش می‌یابد)، وضعیت پنجره‌ها و.. را کنترل نمود.

این کنترلر هوشمند برای کنترل خودکار دمای هر ناحیه یا زون و با پوشش خروجی شبکه‌ای بر اساس استفاده یا عدم استفاده ازهر فضا مناسب میباشد. در صورت استفاده از هر فضا دمای آن در محدوده دمای آسایش (مثلا ۲۲ درجه سانتیگراد) تنظیم میشوند و همچنین در صورت عدم استفاده از اتاق بیش از زمان مشخص دمای آن در محدوده دمای اقتصادی (بعنوان مثال ۳۰ درجه سانتیگراد در تابستان و یا ۱۴ درجه سانتیگراد در زمستان) تنظیم میگردد. این تغییر بصورت خودکار و بااتصال خروجی سنسور تشخیص حضور به ورودی کنترلر قابل انجام میباشد. با یکپارچه سازی تمامی نقاط واتاق‌های هر بخش مسئول تاسیسات میتواند وضعیت تمامی نقاط تحت پوشش را از لحاظ کنترل و وضعیت دما، میزان دی اکسید کربن، روشنایی، رطوبت، وضعیت پنجره‌ها و کنترل دمای ست پوینت‌های نقاط مختلف را بر روی یک کامپیوتر مدیریت نماید. با استقرار این سامانه عملا کلیه شرایط ترمودینامیکی اتاق‌ها و سالن‌ها بطور مرکزی وتوسط بخش تاسیسات مدیریت می‌شود. بگونه‌ای که تنظیم دستی فن کویل توسط افراد داخل هر اتاق و براساس سلیقه نمیباشد که از این طریق صرفه جویی قابل توجه‌ای در بخش سرمایش وگرمایش انجام خواهد شد. با استقرار این سامانه مدیریت هوشمند، ذخیره سازی انرژی در بخش سرمایش وگرمایش هر ناحیه بطور هدفمند، مدیریت وکنترل میگردد

از ویژگی‌های منحصر بفرد سیستم کنترل مذکور، امکان مانیتورینگ وبررسی وضعیت تک تک ناحیه‌ها میباشد. بدین ترتیب حتی مسئول مرکزی تاسیسات ساختمان قادر خواهد بود که حتی ازباز شدن پنجر‌های قسمت‌های مختلف مطلع شده وبتواند تدابیر لازم را جهت جلوگیری ازپرت انرژی انجام دهد.

سامانه مدیریت هوشمند فن کویل
ویژگی‌های  این سامانه کنترلی:

-کنترل رادیاتور و سیستم سرمایشی

-کنترل فن کویل

-کنترل سیستم حجم متغیر

-کنترل و مانیتورینگ دما، وضعیت هوای اتاق، رطوبت

وهمچنین روشنایی ووضعیت پنجره‌ها

نمایی از صفحه نمایش کنترلر RCP:
سامانه مدیریت هوشمند فن کویل
مشخصات سنسور‌های سه گانه دما، رطوبت ودی کسید کربن:
سامانه مدیریت هوشمند فن کویل

شمای مدار برق سامانه کنترلی هوشمند RCP:
 
سامانه مدیریت هوشمند فن کویل
 
 
منبع: وبلاگ جواد زاده
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار