کد خبر: ۴۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از واگذاری ۱۲ ساله نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام بدون برگزاری تشریفات مناقصه ای، خواستار بکار گیری پیمانکار و نیروی کار هرمزگانی در بهره برداری از این نیروگاه شد.
به گزارش برق نیوز، دست و پنجه نرم کردن جوانان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرعباس با معضل بیکاری با توجه به پتانسیل‌های عظیم صنعتی و اقتصادی این منطقه باعث نارضایتی شهروندان و جدال مسئولان استانی با صنایع فعال در هرمزگان بر سر به کارگیری نیرو‌های بومی در بنگاه‌های صنعتی به ویژه صنایع غرب بندرعباس شده است.

کار تا جایی بالا گرفت که فریدون همتی استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به طور مستقیم وارد بحث با صنایع شده و از آن‌ها در خواست پاسخگویی صریح نسبت به استخدام نیرو و بکارگیری پیمانکاران هرمزگانی در این صنایع را داشتند.

در حال حاضر نیز با نزدیک شدن به مراحل نهایی ساخت واحد اول بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام واقع در غرب بندرعباس، شنیده‌هایی مبنی بر واگذاری این واحد صنعتی بدون تشریفات مناقصه‌ای به مدت ۱۲ سال به یکی از شرکت‌های خارج استان بر سر زبان‌ها افتاده که باعث آزردگی خاطر شهروندان هرمزگانی شده است.

در تازه‌ترین اقدام محمد آشوری تازیانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر نیرو خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در متن نامه خود از وزیر نیرو درخواست کرد تا با توجه به دارا بودن هرمزگان از شرکت‌ها و نیرو‌های بومی متعهد و با تجربه در زمینه بهره برداری از نیروگاه‌های بخاری و گازی و همچنین در راستای استفاده حداکثری از توان بومی، بهره برداری و نگهداری از نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام را به نیرو‌های بومی هرمزگان واگذار کنند.

محمد آشوری نماینده بندرعباس در مجلس

متن نامه محمد آشوری تازیانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

جناب آقای اردکانیان- وزیر محترم نیرو

احتراما همانگونه که مسحضرید مراحل نهایی ساخت واحد اول بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام واقع در غرب شهر بندرعباس در حال انجام می‌باشد و در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد بود بدون شک یکی از ملزومات بهره برداری مطمئن از نیروگاه مذکور، جذب و به کارگیری نیرو‌های متعهد، متخصص و دلسوز است.

شایان ذکر است شهر بندرعباس و استان هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی کشور از دیرباز با دارا بودن نیرو‌های توانمند، عهده دار بهره برداری و نگهداری از نیروگاه‌های متعدد و متنوع در استان بوده و سهم موثری در پایداری تولید انرژی الکتریکی در منطقه جنوب کشور داشته است.

طبق اطلاع واصله، ظاهرا قرار است عملیات بهره برداری از نیروگاه فوق الذکر است بدون انجام تشریفات مناقصه به مدت ۱۲ سال به شرکت‌های خارج از استان واگذار گردد، در حالی که استان هرمزگان با داشتن شرکت‌ها و نیرو‌های بومی متعهد و باتجربه در امر بهره برداری از نیروگاه‌های بخاری و گازی، پتانسیل بهره‌برداری از نیروگاه هنگام را داراست؛ لذا با عنایت به موارد فوق، پیشنهاد می‌شود در راستای ماندگاری سرمایه انسانی نیروگاه در سال‌های آتی و همچنین استفاده حداکثری از توان بومی، دستور فرمایید درخصوص واگذاری عملیات بهره برداری از نیروگاه مذکور تجدید نظر به عمل آورند.

محمد آشوری تازیانی
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار