کد خبر: ۴۱۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دو جوان ۳۰ و ۳۵ ساله بر اثر برخورد صاعقه در این شهرستان جان خود را از دست دادند.
به گزارش برق نیوز، مصطفی افشارنیک  اظهار کرد: یکی از جان‌باختگان که عصر روز گذشته فوت کرد، راکب موتورسیکلت در حومه شهر نیشابور و فرد دیگر که عصر امروز فوت کرد، در حال کشاورزی بود.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل یک مورد مشابه با این حادثه در نیشابور اتفاق افتاده، افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و دانشکده علوم پزشکی در خصوص خطرات احتمالی جوی متاسفانه برخی افراد عمق حادثه را جدی نمی‌گیرند و شاهد چنین حوادث دلخراشی هستیم.

افشارنیک بیان کرد: زمان برخورد صاعقه با زمین چنانچه جسم رسانایی بین فرد با زمین قرار داشته باشد، خطر برق گرفتگی بسیار زیاد است و در هر دو مورد موتورسیکلت و بیل وسیله رسانا محسوب می‌شدند.

وی تاکید کرد: افراد باید در هنگام رعد و برق از قرار گرفتن در مکان‌های مرتفع، ارتفاعات و همچنین کنار پنجره‌های فلزی، زیر درختان، در نزدیکی سیم‌های برق، لوله‌های فلزی و اجسام رسانایی که سبب انتقال برق می‌شوند؛ خودداری کنند.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
امن ترین جا داخل خودرو و کابین های فلزی است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار