کد خبر: ۴۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با اجرای طرح بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی و نصب سکوی شناور جدید نیروگاه رامین اهواز، مهم‌ترین چالش تامین آب خام مورد نیاز واحد‌های تولید برق این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی مرتفع می‌شود.
به‌گزارش برق نیوز، "فضل‌الله خادمی" مدیر پروژه بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: تامین آب مصرفی نیروگاه رامین بعنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخار) کشور امری مهم و حیاتی است و غرق شدن سکو‌های شناور این نیروگاه در تاسیسات ساحلی کارون به‌دلیل فرسودگی و سیل فروردین گذشته، تامین آب مصرفی واحد‌های نیروگاه را با چالش جدی روبرو کرده بود.

وی گفت: به‌منظور رفع این دغدغه، پروژه رفع محدویت تامین آب از محل ساحل کارون اجرا شده که ساخت و عملیاتی شدن سکو‌های شناور جدید با سازه بتنی مهمترین بخش این عملیات بوده است.

خادمی در این خصوص اظهار داشت: سکو‌های شناور قدیم از جنس فلزی بوده و استفاده مدوام در سال‌های گذشته باعث فرسودگی آنان شده بود که با تحقیقات صورت گرفته تصمیم برآن شده که سکو‌های جدید با سازه بتنی سازگار با محیط و تزریق فوم ساخته و به آب انداخته شود.

مدیر پروژه بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین در ادامه افزود: با نصب چهار دستگاه الکتروپمپ روی این شناور، آب مورد نیاز واحد‌های تولید برق این نیروگاه به‌صورت پایدار تامین خواهد شد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی، نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار