کد خبر: ۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشارضعیف ترانس در هر شبکه دید کلی نسبت به حد بالای سطح اتصال کوتاه شبکه بدست می‌دهد که در طراحی اولیه شبکه اطلاعات ارزشمندی می‌باشد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز،محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشارضعیف ترانس در هر شبکه دید کلی نسبت به حد بالای سطح اتصال کوتاه شبکه بدست می‌دهد که در طراحی اولیه شبکه اطلاعات ارزشمندی می‌باشد.

ماکزیمم سطح اتصال کوتاه در هر شبکه در هر سطح ولتاژ، که در واقع سطح اتصال کوتاه در بوشینگ‌های ترانس است، را می‌توان با صرف نظر کردن از امپدانس معادل شبکه سمت فشار قوی ترانس و تنها با در نظر گرفتن امپدانس ترانس، از رابطه زیر بدست آورد:

محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشار ضعیف ترانس
که در این رابطه I_n جریان نامی ترانس بالا دست و Z_pu امپدانس پریونیت ترانس بالادست آن شبکه است.

مثال) حداکثر سطح اتصال کوتاه یک شبکه ۴۰۰ ولت، که از یک ترانس ۲۰ به ۰.۴ کیلوولت به ظرفیت ۱۰۰۰KVA با امپدانس پریونیت ۶% تغذیه می‌شود را محاسبه کنید:

محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشار ضعیف ترانس

مثال) حداکثر سطح اتصال کوتاه یک شبکه ۲۰ کیلوولت را که بالادست آن دو ترانس ۶۳ به ۲۰ کیلوولت به ظرفیت ۳۰MVA با امپدانس پریونیت ۱۲% می‌باشد را محاسبه کنید:

محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشار ضعیف ترانس
جریان اتصال کوتاه هر ترانس:

محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشار ضعیف ترانس
جریان و توان ظاهری اتصال کوتاه دو ترانس موازی:

محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشار ضعیف ترانس
نکته: آنچه در مثال قبل آمده است در حقیقت شبکه متداول ۲۰ کیلوولت در ایران است، یعنی در ایران در پست‌های ۶۳ به ۲۰ کیلوولت معمولاً دو ترانس ۳۰ مگاولت آمپری موازی با امپدانس پریونیت ۱۲ درصد قرار دارد به عبارت دیگر شبکه توزیع عمومی ۲۰ کیلوولت از دو ترانس ۳۰ مگاولت آمپری ۶۳/۲۰ KV موازی با امپدانس پریونیت ۱۲% تغذیه می‌شود، از این رو ماکزیمم سطح اتصال کوتاه شبکه توزیع عمومی ۲۰ کیلوولت در ایران ۵۰۰MVA یا ۱۴.۴۳۴KA است.

به همین ترتیب با توجه به ترانس‌های متداول در پست‌های ۱۳۲/۶۳، ۲۳۰/۱۳۲ و ۴۰۰/۲۳۰ سطح اتصال کوتاه ماکزیمم در شبکه‌های ۲۰، ۶۳، ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت در ایران به صورت زیر می‌باشد:

محاسبه سطح اتصال کوتاه روی بوشینگ فشار ضعیف ترانس
از آنجا که در شبکه فشار ضعیف تنوع ظرفیت ترانس‌های شبکه زیاد است، در هر مورد ماکزیمم سطح اتصال کوتاه شبکه را باید با توجه به ظرفیت ترانس بالادست و از رابطه I_SC=I_n/Z_pu محاسبه کرد.
 
منبع: .earth1.ir
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار