کد خبر: ۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
نردبان کابل ساختار فلزی پیش ساخته متشکل از دو ریل جانبی است که توسط واحد‌های عرضی یا رینگ‌های مختلف به هم متصل شده‌اند. نردبان کابل از بخش‌های طویل و مستقیم و همچنین اتصالات مختلف طراحی شده است که به راحتی در تغییر جهت‌های سیم‌کشی یا سطوح از هر گونه تغییر در اجزای سازنده بی‌نیاز می‌باشد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، یک نردبان کابل لوله کوپل شده (آلومینیومی یا فولادی) یا سیم فولادی جوش داده شده است. 

نردبان کابل ساختار فلزی پیش ساخته متشکل از دو ریل جانبی است که توسط واحد‌های عرضی یا رینگ‌های مختلف به هم متصل شده‌اند. نردبان کابل از بخش‌های طویل و مستقیم و همچنین اتصالات مختلف طراحی شده است که به راحتی در تغییر جهت‌های سیم‌کشی یا سطوح از هر گونه تغییر در اجزای سازنده بی‌نیاز می‌باشد.

نردبان کابل به طور کلی یکی از قوی‌ترین محصولات موجود برای پشتیبانی از کابل‌ها هستند و قابلیت‌های بالاتری را در مسافت‌های بسیار عریض و طویل و طولانی ارائه می‌دهند و به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود که در پروژه‌هایی که نیاز به توزیع حجم زیاد کابل‌ها همراه با حفظ ایمنی دارند و سرعت پیشرف پروژه برای مدیران پروژه اهمیت فوق العاده‌ای دارد، نصب شوند.

سیستم‌های نردبان کابل سیستم‌های اقتصادی و مدیریتی سیم‌کشی هستند که برای پشتیبانی و محافظت از سیم‌های برق و کابل‌ها طراحی شده‌اند. نردبان کابل در مقایسه با سایر روش‌های سیم‌کشی می‌تواند مزایای قابل توجهی در پشتیبانی از کابل‌ها ارائه دهد.
اتصالات نردبان کابل

نردبان‌های کابل از اتصالات پیش ساخته استفاده می‌کنند، زمانی که شما نیاز به تغییر جهت نردبان یا کار در اطراف یک پروژه دارید، اتصالات به کمک شما خواهند آمد. تمام ابعاد نردبان کابل با طیف گسترده‌ای از اتصالات ارائه می‌شود که به نردبان کابل اجازه خم شدن، چرخش، افزایش یا کاهش عرض و پهنا را می‌دهد. از آنجا که شما همیشه به یک نردبان کابل برای حمایت و نظم بخشیدن به کابل‌های خود در محل اجرا و نصب پروژه نیاز دارید، وجود این اتصالات باعث می‌شود که کار با آن‌ها آسان باشد.

به طور استاندارد، اتصالات نردبان کابل در طول ۳ یا ۶ متری قرار می‌گیرند و امکان اتصال آسان اتصالات را فراهم می‌کنند. به یاد داشته باشید که مقدار پیچ‌هایی که نیاز به نصب دارند، به وسیله ارتفاع ریل نردبان تعیین می‌شود. همچنین برای پیوستن سایر انشعابات به طول نردبان کابل، می‌توان از طیف وسیعی از اتصالات استفاده کرد.

امروزه طیف وسیعی از سیستم‌های نردبان کابل برای انواع برنامه‌های کاربردی از صنایع سبک صنعتی و صنایع مدرن تا تاسیسات نفت و گاز با بارگذاری بار‌های برتر و همچنین برای ارائه کامل اجزای مانور آسان با واحد‌های نگهدارنده قوی و برای نصب آسان طراحی شده اند. نردبان‌های کابل در سه سطح عملکردی آسان، متوسط و سنگین تولید می‌شوند.

نردبان‌های کابل اصولا از جنس فولاد ملایم یا گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فیبر تقویت شده پلاستیکی نازک ساخته می‌شوند. کابل‌ها اکثرا با استفاده از رول فولاد قالبی دقیق، آلومینیوم اکسترود شده یا رول‌های جانبی طولی از فیبر ساخته می‌شوند و دارای رینگ‌های فولادی و آلومینیومی که برای کمک به اتصال کابل‌ها، در نردبان ایجاد می‌شوند، هستند.

همچنین امروزه نردبان‌های کابل فایبرگلاس نیز طراحی شده اند که در برابر شرایط سخت بسیار مقاوم هستند. نردبان‌های کابل فایبرگلاس، سبک و در برابر خوردگی مقاوم اند، مزایای نردبان‌های فایبرگلاس از نردبان‌های فولاد ضد زنگ و یا گالوانیزه بسیار بیشتر است. نردبان فایبرگلاس در برنامه‌های کاربردی در سراسر جهان از جمله سیستم عامل‌های دریایی، کارخانه‌های شیمیایی، پالایشگاه‌های نفت و فلز، و تاسیسات تصفیه آب بسیار پر کاربرد است.

در طول فرآیند تولید، سوراخ‌های از پیش ایجاد شده در هر طرف ریل‌های نردبان کابل به منظور ارائه و نصب آسان و همچنین اتصال به انشعابات و اتصالات دیگر با استفاده از صفحات حلقوی پلاستیکی پوشش داده می‌شوند. همچنین قسمت‌های اتصال به زمین، برای حفظ ایمنی بیشتر به بخش فلزی ریل جوش داده می‌شوند.

سپس هر رینگ به بخش ریلی جانبی با دقت جوش داده شده و اجزای سازنده نردبان به منظور ساخت سازه‌های ساختمانی همگی یکجا جمع آوری و ساخته می‌شوند. طول نردبان کابل نیز توسط طیف وسیعی از اتصالات، از جمله خم‌های نردبان، اجزای متقاطع، لوله‌های داخلی و خارجی در شعاع‌های مختلف و ردیف‌ها برای تغییرات عرض کابل‌کشی، تکمیل می‌شود.

اتصالات در نردبان‌های فولادی و آلومینیومی به طور معمول دارای ویژگی خود اتصال‌شونده هستند. نصب و راه اندازی اتصالات مورد نیاز برای تغییر جهت یا تغییر سطح کابل‌کشی و یا اتصال مستقیم، با استفاده از صفحات اسپلیت آسان است.
 
نردبان کابل چیست؟
 
 
منبع:پترو فولاد غرب
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار