کد خبر: ۴۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شرکت راسپبری از بازطراحی ریزرایانه‌های خود برای تامین برق دستگاه‌های تنفس مصنوعی مورد استفاده مبتلایان به کرونا خبر داده است.

به گزارش برق نیوز، بنیاد راسپبری پی قصد دارد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حدود ۲۵۰ هزار ریزرایانه پی زیرو تولید کند که می‌توانند برای تامین برق و مدیریت دستگاه‌های تنفس مصنوعی به کار گرفته شوند.

همزمان با افزایش ابتلا به بیماری کرونا در جهان، نیاز به دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز روز به روز افزایش می‌یابد و مراکز درمانی برای تامین نیاز‌های خود در این زمینه با چالش‌های زیادی مواجه هستند. شرکت‌های فناوری برای مقابله با این مشکل و کاهش هزینه تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در حال تلاش هستند.

برد‌های ریزرایانه‌های راسپبری پی می‌توانند در این زمینه یاری رسان باشند و این شرکت تولید گسترده برد‌های پی زیرو را در دستور کار قرار داده است. این برد‌ها تنها ۵ دلار قیمت دارند و برای تامین برق و مدیریت رایانه‌هایی با پردازنده‌های یک گیگاهرتزی که ۵۱۲ مگابایت رم دارند مناسب هستند؛ بنابراین به خوبی می‌توان از آن‌ها در دستگاه‌های تنفس مصنوعی استفاده کرد.

شرکت سازنده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۹۲ هزار برد Pi Zero و Pi Zero W تولید کرده و قصد دارد این رقم را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۲۵۰ هزار واحد افزایش دهد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار