کد خبر: ۴۱۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این گزارش به مروری بر دلایل و انگیزه‌های مشتریان و شهروندان برای خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست می پردازد.

به گزارش برق نیوز، در سال‌های اخیر شهروندان کشورهای پیشرفته در جهان تمایل و علاقه بسیار زیادی برای خریداری و استفاده از خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست از خود نشان داده‌اند؛ به‌گونه‌ای که این وسایل نقلیه در بازار بسیاری از کشورهای اروپایی به خصوص مناطق شمالی و غربی اروپا و همچنین آمریکا و چین با رشد و افزایش چشمگیر و قابل توجهی روبرو بوده‌اند.

بسیاری از دولت های مختلف نیز قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا ، کاهش میزان انتشار آلاینده ها، گازهای گلخانه‌ای و به طور کلی حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی هیبریدی و پلاگین هیبریدی بیشتر و بهتری را به تولید انبوه برسانند تا با جلب توجه و رضایت مشتریان به اهداف خود در راستای حفاظت از محیط زیست نیز دست یابند.

در این راستا، با ارائه تسهیلات و کمک های مالی و تشویقی نیز سعی دارند مشتریان بازار خودرو را بیش از پیش به سمت و سوی خریداری و استفاده از خودروهای پاک و برقی ترغیب و هدایت کنند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو نیز با بررسی های متعددی که انجام داده اند برآورد کرده اند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۶۹ درصد از خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده آمریکا بنزینی خواهد بود و مابقی آن ها هیبریدی، تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی است.

این آمار بر خلاف آنچه بسیاری از کارشناسان انتظار دارند، نشان می‌دهد که خودروهای بنزینی همچنان بسیار بزرگی از بازارهای فروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد، این در حالی است که خریداری وسایل نقلیه برقی از سوی مشتریان و علاقمندان از مزایای متعددی برخوردار است که مهمترین آنها عبارتند از:

- کمک به کاهش آلودگی هوا

- حفاظت از محیط زیست

- بهره مندی از تکنولوژی های برتر نظیر خودروهای خودران و هوشمند

- کمک به کاهش وابستگی به نفت و فرآورده‌های نفتی

- ضریب ایمنی بیشتر و بالاتر

- رانندگی آسان بدون ایجاد آلودگی صوتی

- زیبایی و جذابیت بصری

- صرفه جویی بلندمدت در هزینه و زمان

- کاهش هزینه های مربوط به سوخت

- کمک به اقتصاد نوین و صنایع نوظهور

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار