کد خبر: ۴۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل اداره حفاظت محیط‌ زیست هرمزگان با بیان اینکه متأسفانه بار آلایندگی نیروگاه برق بندرعباس تاکنون کاهش پیدا نکرده است، تصریح کرد: این نیروگاه آلاینده‌ترین مکان در حومه شهر بندرعباس بشمار می‌رود که امیدواریم در سال جاری با تأمین سوخت گاز برای این نیروگاه، شاهد کاهش آلایندگی آن باشیم.

به گزارش برق نیوز، مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست هرمزگان با بیان اینکه متأسفانه بار آلایندگی نیروگاه برق بندرعباس تاکنون کاهش پیدا نکرده است، تصریح کرد: این نیروگاه آلاینده‌ترین مکان در حومه شهر بندرعباس بشمار می‌رود که امیدواریم در سال جاری با تأمین سوخت گاز برای این نیروگاه، شاهد کاهش آلایندگی آن باشیم.

حبیب مسیحی تازیانی صبح امروز (اول اردیبهشت ماه) در نشستی خبری که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا در مسائل اقتصادی مردم تأثیرات بسیاری گذاشته و باعث شکل گرفتن فرهنگ‌های جدیدی شده است، مانند کاهش چشمگیر تردد‌های درون‌شهری و برون‌شهری که همین امر منجر به کاهش آلودگی‌ها شده است. خوشبختانه حجم آلودگی در بسیاری از شهر‌ها به استاندارد رسیده و طبیعت در ایامی که مردم در خانه‌ها ماندند، تنفسی هرچند کوتاه داشت.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک "سازگاری با تغییرات آب و هوایی" است، افزود: در دنیای امروز و با توجه به ازدیاد شهرنشینی مردم، سوخت‌های فسیلی مصرف بسیاری زیادی داشته و بار آلودگی منتشرشده در هوا بسیار زیاده بوده است و شاهد رشد آلاینده‌ها هستیم، ازاین‌رو دولت‌ها برنامه‌هایی را در راستای کم کردن تولیدات گاز‌های گلخانه‌ای اقداماتی را صورت داده‌اند.

مسیحی با بیان اینکه متأسفانه بار آلایندگی نیروگاه برق بندرعباس تاکنون کاهش پیدا نکرده است، تصریح کرد: این نیروگاه آلاینده‌ترین مکان در حومه شهر بندرعباس بشمار می‌رود که امیدواریم در سال جاری با تأمین سوخت گاز برای این نیروگاه، شاهد کاهش آلایندگی آن باشیم.

وی بیان کرد: در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۱۰ واحد صنعتی آلاینده را معرفی کردیم که مکلف شدند اقدامات لازم را در رفع آلایندگی خود انجام دهند، البته برای کاهش آلاینده‌ها به این واحد‌های آلاینده تسهیلاتی نیز پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار