کد خبر: ۴۱۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با اشاره به اینکه امسال ۳۰۴۴ مگاوات نیروگاه جدید در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران وارد مدار خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی ساخت نخستین نیروگاه ملی با راندمان ۶۰ درصد امسال آغاز می‌شود.

به گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب با تاکید بر اینکه بیش از ۹۲ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا پیک تابستان امسال صورت خواهد گرفت، ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰ درصد برنامه این بخش انجام شده است و تا قبل از شروع پیک مصرف برق تمامی برنامه تعمیرات در واحد‌های گازی، بخاری و سیکل‌ترکیبی بخش‌های خصوصی و دولتی به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی تا پایان امسال به ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت، گفت: در سال جاری ۹ واحد بخار به ظرفیت یک هزار و ۴۵۴ مگاوات وارد مدار تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۹۹ بخش گاز و بخار سه واحد جدید کلاس F نیز با راندمان ۵۸ درصد تکمیل خواهد شد که این اقدام کمک مهمی به افزایش راندمان نیروگاهی کل کشور خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: همچنین ۱۸۹ مگاوات هم برنامه رفع محدودیت تولید و ارتقای واحد‌های نیروگاهی تا پیش از فرارسیدن پیک تابستان ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است.

طرزطلب خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم شرکت در سال ۹۹، آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین نیروگاه ملی با راندمان ۶۰ درصد است که این برنامه با سرمایه‌گذاری شرکت تولید نیروی برق حرارتی و توسط گروه مپنا در حال پیگیری است تا با تامین ساختار و منابع مالی مورد نیاز این طرح در یکی از نیروگاه‌های کشور اجرایی شود.

وی در پایان تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نیروگاه زمین گرمایی مشکین‌شهر نیز تا پیش از پایان سال ۹۹ به اتمام رسیده و به شبکه سراسری متصل خواهد شد.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
نیروگاه مازندران اولین نیروگاه با راندمان 60 درصد است درضمن منظور ازملی چیست واحد کلاس Fاز المان و ایتالیا وارد شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
کاش اگر مسئولین نمی توانند خدمتی بکنند بروند تا خیانتی نکرده باشند نه اینکه با پارتی بازی سعی در حفظ مقام و موقعیت خود داشته باشند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار