کد خبر: ۴۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۲ بقعه استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برق نیوز، مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۲ بقعه استان راه‌اندازی می‌شود.
 
  عباس اسکندری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف، ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه است.

وی افزود: بر این اساس طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای ۱۲ بقعه استان قم در نظر گرفته و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در مجموع ۳۴۰ کیلووات است گفت: برای راه‌اندازی این تعداد صفحات خورشیدی در بقاع متبرکه، ۳ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری برق متصل می‌شوند و خرید تضمینی ۲۰ ساله دارند، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و در سال ۹۹ نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۴ بقعه دیگر هم راه‌اندازی خواهند شد.

 اسکندری خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه از طریق عوائد و نذورات مردمی اداره می‌شوند و بودجه مصوب دولتی ندارند به همین دلیل و با توجه به سیاست‌های سازمان اوقاف به منظور ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، یکی از راهکارها، استفاده از طرح خرید تضمینی ۲۰ ساله وزارت نیرو است و بر این اساس، احداث نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق کوچک مقیاس (پشت بامی) در ۱۲ بقعه در دستور کار اوقاف استان قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجوز‌های لازم از شرکت توزیع نیروی برق استان قم برای احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شد، عنوان کرد: با تأمین اعتبار لازم، این نیروگاه‌های کوچک مقیاس از سه ماه آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

وی گفت: در گام دوم و طی سال آینده، ۱۴ بقعه دیگر برای اخذ مجوز و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 اسکندری عنوان کرد: اداره کل اوقاف استان قم آمادگی کاملی برای جذب کمک‌های خیرین و واقفان برای مشارکت در اینگونه طرح‌ها دارد و اگر افرادی بخواهند از این طریق به بقاع متبرکه کمک کنند، می‌توانند به ادارات اوقاف استان مراجعه کنند.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار