کد خبر: ۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگو با برق نیوز اقدامات انجام‌شده در هلدینگ پویا انرژی را در سال جهش تولید تشریح کرد.
به گزارش برق نیوز، عزیزاله عصاری در گفتگو با برق نیوز اقدامات انجام‌شده در هلدینگ پویا انرژی را در سال جهش تولید تشریح کرد.

سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون یورویی هلدینگ معدنی در صنعت برق
مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: همکاران ما در راستای تحقق شعار سال کشور با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی امسال اقدام به تعمیرات اساسی توأم با طرح ارتقاء واحد یک نیروگاه شاهرود نمودند.

وی گفت: با این اقدام که در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا انجام شد، تولید این واحد از ۱۶۲ مگاوات به ۱۸۳ مگاوات ارتقا خواهد یافت که این افزایش تولید، معادل تأمین برق شهری با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر خواهد بود.

عصاری بیان داشت: طرح ارتقا برای واحد دوم نیروگاه شاهرود و دو واحد نیروگاه سمنان در آبان ماه ۹۹ با هزینه‌ای معادل ۱۹ میلیون یورو ادامه خواهد یافت و درنهایت ۸۴ مگاوات به تولید این دو نیروگاه افزوده می‌گردد که این افزایش تولید معادل تأمین برق شهری با جمعیت قریب ۳۲۰ هزار نفر می‌باشد.

وی در ادامه توضیح داد: ارتقا‌های واحد‌ها صرفه‌جویی در مصرف سالانه حدود ۶۰ میلیون مترمکعب گاز را در پی داشته که علاوه بر حفظ سرمایه‌های ملی در بهبود شرایط زیست‌محیطی منطقه بسیار مؤثر است.

عصاری افزود: در همین ایام همکاران ما موفق شدند با تغییراتی در دو واحد نیروگاه سمنان، ۸ مگاوات تولید این نیروگاه را نیز با همکاری پژوهشگاه نیرو در مرحله اول افزایش دهند که هردوی این اقدامات به‌اضافه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سمنان با هزینه سرمایه‌گذاری پنج ونیم میلیون یورو که در اواخر مرداد سال جاری به مدار خواهد آمد بخشی از اقدامات انجام شده در جهت تحقق شعار جهش تولید است.

این زیرمجموعه مهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برنامه‌هایی برای احداث نیروگاه بادی ۱۰ مگاواتی در دامغان با سرمایه‌ای معادل ۱۰ میلیون یورو دارد که مطالعات مهندسی آن در حال اتمام است و انشاء الله در سال جاری عملیات اجرائی آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» همچنین از برنامه پویا انرژی برای اجرای واحد بخش بخار نیروگاه‌های سمنان و شاهرود به ارزش ۲۴۰ میلیون یورو خبر داد و افزود: جمع تولید این دو واحد حدوداً ۳۶۰ مگاوات خواهد بود که ضمن انجام مطالعات اقتصادی کلیه مجوز‌های لازم اخذشده و امیدواریم در ابتدای شش‌ماهه دوم سال شاهد عملیاتی شدن اجرای آن باشیم.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت نیرو در خصوص ضرورت خرید گواهی ظرفیت برای واحد‌های صنعتی بالای پنج مگاوات، اظهار داشت: گواهی ظرفیت ایجادشده در این رابطه در اولویت اول به طرح‌های توسعه شرکت‌های زیرمجموعه شامل گل گهر، گهرزمین، فولاد خراسان، صبانور و ... اختصاص خواهد یافت که کمک بسیار خوبی برای تأمین زیرساخت این صنایع در جهت افزایش تولیدات صنعتی و معدنی محسوب می‌شود.
 
سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون یورویی هلدینگ معدنی در صنعت برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار