کد خبر: ۴۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در استفاده از وسایل برقی همواره باید احتیاط کرد چرا که احتمال برق گرفتگی وجود دارد، ولی این مسئله در مورد وسایل برقی که هم با جریان برق و هم با آب کار می‌کنند اهمیت بیشتری خواهد داشت چرا که آب و برق دشمن یکدیگر بوده و این برق گرفتگی قطعا کشنده خواهد بود. برای مثال ماشین لباسشویی در زمان کار همزمان با برق و آب کار می‌کند لذا همیشه باید از سالم بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، در استفاده از وسایل برقی همواره باید احتیاط کرد چرا که احتمال برق گرفتگی وجود دارد، ولی این مسئله در مورد وسایل برقی که هم با جریان برق و هم با آب کار می‌کنند اهمیت بیشتری خواهد داشت چرا که آب و برق دشمن یکدیگر بوده و این برق گرفتگی قطعا کشنده خواهد بود. برای مثال ماشین لباسشویی در زمان کار همزمان با برق و آب کار می‌کند لذا همیشه باید از سالم بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید چرا که در غیر این صورت همین وسیله مفید می‌تواند جان انسان را تهدید کند. آیا تا به حال با این مشکل روبرو شده اید که وقتی به بدنه ماشین لباسشویی دست می‌زنید احساس برق گرفتگی به شما دست بدهد؟ این مسئله زمانی رخ خواهد داد که جریان برق به بدنه ماشین لباسشویی وارد شده و هر لحظه می‌تواند خطر ساز باشد.
 
چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟
دلایل برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی:

قبل از این که هر یک از موارد زیر را در مورد ماشین لباسشویی خود کنترل نمایید؛ حتما دو شاخه برق را از پریز جدا کرده؛ و سپس وارد عمل شوید:

۱- همان گونه که می‌دانید ممکن است ماشین لباسشویی دچار نشتی آب شود؛ و این نشتی می‌تواند منجر به قاطی شدن جریان آب و برق شده؛ و در نتیجه برق وارد بدنه ماشین لباسشویی شود؛ لذا مطمئن شوید که هیچ یک از قسمت‌های ماشین لباسشویی نشتی ندارد.

۲- سیم کشی ماشین لباسشویی از نوع گراند است؛ به این معنا که باید به لوله فاضلاب و یا ستون آهنی خونه وصل شود؛ اگر سیم گرانه به لوله آب وصل شود در این صورت خطر ورود برق به بدنه ماشین لباسشویی وجود خواهد داشت.

۳- اتصالات ماشین لباسشویی را بررسی کنید؛ سیم‌هایی که خراب شده، یا روکش آن‌ها از بین رفته باشد؛ و یا حتی سوختگی خفیف در سیم کشی می‌تواند دلیل دیگری بر ورود جریان برق به ماشین لباسشویی باشد.

۴- حتما سلامت پریز برق و همچنین دو شاخه برق ماشین لباسشویی را کنترل کنید؛ ممکن است که یکی از این دو مورد عیب داشته باشد؛ مثلا بوی سوختگی از پریز و دو شاخه نشانه‌ای از خراب بودن آن است؛ توجه داشته باشید که حتی زنگ زدگی دو شاخه ماشین لباسشویی می‌تواند عاملی بر ورود جریان برق به بدنه ماشین لباسشویی شود؛ سلامت پریز برق را با فازمتر کنترل کنید.

۵- عامل دیگری که منجر به ورود جریان برق به ماشین لباسشویی می‌شود نیم سوز بودن موتور ماشین لباسشویی و یا اتصال آن به بدنه است؛ که گا‌ها در اثر خرابی موتور می‌تواند جریان برق را وارد بدنه ماشین لباسشویی کند.

توجه داشته باشید که پس از کنترل کردن همه موارد و اتصال مجدد ماشین لباسشویی به برق به هیچ عنوان به بدنه دست نزنید؛ بلکه به کمک فازمتر بررسی کنید؛ که آیا همچنان جریان برق در بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد یا خیر؛ زیرا ممکن است مشکل رفع نشده باشد.
 
منبع: فراز پشتیبان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار