کد خبر: ۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سرعت وزش باد بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۲ روز گذشته در بیشتر مناطق شرقی و شمالی استان به ویژه سمیرم، شهرضا، نطنز و نایین گفت: این اتفاق منجر به سقوط پنج تیر چراغ برق و ۱۵ پایه برق و ترانس، کنده شدن سقف تعدادی از مرغداری‌ها و در نتیجه آسیب به شبکه برق و همچنین بلندشدن سقف ۱۱ گلخانه بر اثر وزش باد شد.

به گزارش برق نیوز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سالانه ۵۰ میلیارد تومان برای استحکام‌بخشی پایه‌های فشار ضعیف و متوسط برق در مقابل مخاطرات جوی در استان هزینه می‌شود.

منصور شیشه‌فروش  افزود: همچنین برای پیشگیری از شدت آسیب‌ها بر اثر وزش باد و دیگر نوسانات جوی، سال گذشته بسیاری از سیم‌ها و شبکه‌های کابل هوایی برق در استان تبدیل به شبکه کابل‌های زیرزمینی شد.

وی استحکام پایه‌های برق با دپو‌های خاک برای پیشگیری از گزند سیل و باد شدید را از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق استان برای اصلاح زیرساخت‌ها و پیشگیری از خسارت‌های شرایط جوی برشمرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر این اساس میزان خسارت‌ها بر اثر وزش باد در استان به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به سرعت وزش باد بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۲ روز گذشته در بیشتر مناطق شرقی و شمالی استان به ویژه سمیرم، شهرضا، نطنز و نایین گفت: این اتفاق منجر به سقوط پنج تیر چراغ برق و ۱۵ پایه برق و ترانس، کنده شدن سقف تعدادی از مرغداری‌ها و در نتیجه آسیب به شبکه برق و همچنین بلندشدن سقف ۱۱ گلخانه بر اثر وزش باد شد.

شیشه فروش افزود: بر اثر وزش باید شدید ۴۲ اصله درخت شکست و به ۲ خودرو آسیب وارد شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته از جمله هرس درختان گفت: بر این اساس خسارت جدی بر اثر وزش باد در استان رخ نداد.

شیشه‌فروش به خسارات رسیده در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با توصیه‌ها و تاکیدات صورت گرفته به گلخانه‌داران مبنی بر استحکام‌بخشی سقف و پنجره‌ها در برابر باد، میزان خسارت‌ها در این بخش کاهش و به ۱۱ مورد رسید.

وی با اشاره به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مبنی بر بارندگی برای مناطق غربی استان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته گفت: عوامل مدیریت بحران استان تا آخر اردیبهشت ماه برای مخاطرات جوی شامل بارندگی، وزش باد و تگرگ در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به بارندگی‌های صورت گرفته در این مدت گفت: در این راستا با تقویت سیل‌بند‌ها و تخلیه رسوبات دهنه پل‌ها، میزان خسارت ناشی از آبگرفتگی در استان به حداقل رسید.

وی به بسیج شدن ۷۰ تیم متشکل از آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها برای بررسی و نظارت به مسیر رودخانه‌های فصلی و کشاورزی در استان و پیشگیری از حوادث احتمالی در استان اشاره کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
اقای علاقمندان مدعی تحویل بگیر.

شما که مصاحبه می کنی تاب اوری چیست و استان اصفهان عالی است, الان این 20 تیر را کجای دلت بگداریم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار