کد خبر: ۴۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
در حال حاضر ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه گازی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی با متوسط راندمان ۳۲ درصد فعالیت می‌کنند. با احداث ۷۵۰۰ مگاوات بخش بخار و تبدیل آن به سیکل ترکیبی، راندمان نهایی این واحد‌ها به حدود ۴۵ درصد و متوسط راندمان تولید برق حرارتی کشور به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت.
به گزارش برق نیوز،بررسی‌های آماری نشان می‌دهد ایران از نظر راندمان نیروگاهی بین ۱۳ کشور با راندمان ۳۸ درصدی در جایگاه پنجم ایستاده و طبق برنامه ریزی قرار است امسال میزان راندنمان نیروگاه‌ها به ۳۹ درصد افزایش یابد.
 
در حال حاضر ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه گازی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی با متوسط راندمان ۳۲ درصد فعالیت می‌کنند. با احداث ۷۵۰۰ مگاوات بخش بخار و تبدیل آن به سیکل ترکیبی، راندمان نهایی این واحد‌ها به حدود ۴۵ درصد و متوسط راندمان تولید برق حرارتی کشور به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین با توجه به عدم نیاز واحد‌های بخار سیکل ترکیبی به مصرف سوخت اضافی، احداث این واحد‌ها سالانه ۱۲ میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز به همراه خواهد داشت.

طبق اعلام، به طور متوسط عمر مفید نیروگاه‌های حرارتی ۳۰ سال بوده و هزینه احداث هر کیلووات نیروگاه سیکل ترکیبی حدود ۶۰۰ یورو است. هم اکنون ۴۲ هزار و ۷۲۹ مگاوات نیروگاه حرارتی با عمر کم‌تر از ۲۰ سال، حدود ۲۰ هزار و ۹۶ مگاوات با عمر بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۳۴۶۶ مگاوات نیروگاه با عمر بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار