کد خبر: ۴۱۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران گفت: وقفه در پرداخت قبوض برق به دلیل شرایط پیش آمده شیوع ویروس کرونا، مطالبات این شرکت را ۸۵ درصد افزایش داده است.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران گفت: وقفه در پرداخت قبوض برق به دلیل شرایط پیش آمده شیوع ویروس کرونا، مطالبات این شرکت را ۸۵ درصد افزایش داده است.

رضا غفاری اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه میزان مطالبات فروش انرژی شرکت توزیع برق مازندران حدود ۸۵ میلیارد تومان بود.

وی بیشترین افزایش بدهی را در مجموعه‌ها و واحد‌های تجاری عنوان کرد وگفت: بدهی واحد‌های تجاری در شرایط کرونایی امسال رشد ۱۴۵ درصدی داشته و اکنون به ۲۶ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: بدهی مشترکان خانگی با ۳۵ میلیارد، صنعتی با ۳۳ میلیارد و کشاورزی با ۳۰ میلیارد تومان به ترتیب در ۲ ماه گذشته رشد ۱۰۳ درصدی، ۷۸ درصدی و ۴۲ درصدی مواجه بودند.

غفاری به مشترکینی که بدهی خود را پرداخت کردن نیز اشاره کرد و گفت: در ۲ ماه گذشته میزان دریافت مطالبات نسبت به شرایط عادی کاهش ۵۰ درصدی داشت، تنها نیمی از مشترکین بدهی خود را پرداخت کردند.

به گفته او، شرکت توزیع برق مازندران در اسفند ۹۷ میزان ۷۳ میلیارد تومان از مطالبات خود اخذ کرد که اسفند ۹۸ این میزان به ۴۵ میلیارد کاهش یافت. همچنین فروردین سال گذشته مشترکان برق ۳۰میلیارد تومان از بدهی خود را تصفیه کردند که فروردین امسال این رقم به ۱۴ میلیارد تومان کاهش یافت که افت ۵۲ درصدی داشت.

بدهی ۱۶۰ میلیاردی شرکت توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین به رشد بدهی‌های معوق این شرکت با توجه به کاهش وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: رقم بدهی شرکت توزیع برق به حدود ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

غفاری گفت: فقط بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان از این بدهی به فروشندگان و شرکت‌های تامین کننده تجهیزات توزیع برق است که اکنون به بزرگ‌ترین دغدغه این مجموعه تبدیل شد.

وی همچنین بدهی ۹ میلیارد تومانی به شرکت سازنده کنتور اشاره کرد و گفت:به دلیل بدهی سنگین و تعویق در تسویه ان، این شرکت قادر به تامین کنتور‌های برق نیست.

کاهش انعطاف پذیری انرژی مازندران با سنگینی بدهی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: این میزان بدهی توان و انعطاف پذیری را از مجموع توزیع برق خواهد گرفت و ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

غفاری افزود: پرداخت به موقع مطالبات نه تنها می‌تواند به بهبود خدمت رسانی کمک کند، بلکه کیفیت خدمات به مشترکین را نیز افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه انرژی برای مردم و به خاطر مردم است، افزود: اثرات مثبت پرداخت به موقع قبوض برق بدهی انرژی به مردم باز خواهد گشت.

شرکت توزیع برق مازندران یکی از ۲ شرکت توزیع برق استان مازندران است که با تعداد یک میلیون و ۴۲۸ هزار مشترک از منطقه گلوگاه تا آمل را تحت پوشش دارد.

بر اساس آمار‌های رسمی، ۷۰ درصد از مشترکان برق مازندران خانگی هستند. از محمود اباد تا رامسر نیز تحت پوشش شرکت توزیع برق غرب استان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار